בן דהן: אין מקום למצב האבסורדי שבו בעל העסק משלם את משכורת המשגיח

סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן התייחס בכנס התאחדות האולמות לנושא המהפכה בהעסקת המשגיחים עליה דיווחנו בשבוע שעבר והוסיף, כי היא מתוכננת לכל הארץ

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 01/03/15 14:20 י באדר התשעה

בכנס התאחדות האולמות שהתקיים הבוקר (א') בכפר המכביה התייחס סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן למהפכת הכשרות של הרב שטרן עליה דיווחנו ב'כיפה' בשבוע שעבר בנוגע להפסקת העסקתם הישירה של משגיחי הכשרות ואמר, כי מדובר במטרה שהוצבה בנוגע להעסקת משגיחי הכשרות בכל הארץ.

"הגענו להסכמה עקרונית על הקמתה של חברה ממשלתית שתפריד בין המשגיח לבעל העסק. באופן זה החברה הממשלתית היא זו שתשלם את משכורתו של המשגיח ולראשונה משגילי הכשרות יקבלו זכויות סוציאליות ופנסיוניות ובעל העסק תהיה לו כתובות לתלונות ויהיה לו מחירון לשעת השגחה וכן מספר שעות השגחה שיהיה ידוע ושקוף לכל. הדבר יסיים את המצב האבסורדי של תשלום ישיר של בעל העסק למשגיח הכשרות, פעמים לא מעטות אפילו "בשחור"", אמר הרב בן דהן.

הוא התייחס גם לנושא האחידות בכשרות הרבנות ואמר, כי "בשנה וחצי היו לא מעט יוזמות חקיקה שנבלמו על ידי חברי וועדת השרים בהובלתה של מפלגת יש עתיד והשרה לשעבר, ציפי ליבני, ממפלגת התנועה. הדבר הראשון בתחום הכשרות שהיה צריך להשתנות הוא מתן הסמכות בחוק לרבנות הראשית לעשות האחדה של רמות הכשרות בכל הארץ ולחייב את רבני הערים לעמוד בהן. התהליך של קביעת הכשרות כבר קורה, אבל חוק אין ובעלי העסקים ממשיכים להתנהל בבלבול. לא ייתכן שבעל עסק שיש לו סניפים בטבריה, אילת וראשון יצטרך לענות על דרישות שונות של כשרות לאותה רמת כשרות בגלל שהמיקום הגאוגרפי של העסק שונה".

הרב בן דהן גם סיפר על תהליכים שכבר מתרחשים בשטח, דוגמת, קורס ייחודי של מכון התקנים שבמסגרתו מכשירים את משגיח הכשרות להיות אחראי בטיחות ואיכות מזון בעסקים. באופן זה גם בעלי העסקים "מרוויחים" וגם העובד מרוויח.

"רוב בעלי העסקים מעוניינים בכשרות והיא לא צריכה להיתפס כנטל. אלה רק מעט מהשינויים שעבדנו ושאנחנו עוד עובדים עליהם. אני מקווה שבממשלה הבאה וכל להמשיך לפעול לטובת הציבור בישראל", אמר הרב בן דהן.