בן גביר על סרטון החתונה: התביישתי זה מעשה טיפשות

עו"ד איתמר בן גביר שנכח בחתונה טוען כי מדובר במעשה טיפשות אך אין להכליל ממנו על כל נערי הגבעות. "התביישתי אך אני לא מבין מדוע אסור להכליל ערבים אחרי פיגוע ומותר להכליל אותנו"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 24/12/15 09:47 יב בטבת התשעו

בן גביר על סרטון החתונה: התביישתי זה מעשה טיפשות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

סרטון החתונה של "הגבעונים" ממשיך לעורר תגובות רבות בקרב אישי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית כשבקרב חוגי הימין הקיצוני מאשימים את השב"כ בהדלפתו של הסרטון בעיתוי כזה כדי לפגוע במאבק שלהם בחקירות האלימות של עצירי דומא.

עו"ד איתמר בן גביר שמייצג כמה מהנערים שעצורים בפרשה טוען כי הקמפיין שעורכים גורמים בשב"כ ובמועצת ישע נגד העצורים הוא קמפיין פסול וחמור במיוחד נוכח העובדה שהחשודים שבמרתפי השב"כ שעוברים כרגע התעללות היו בכלל עצורים בזמן החתונה.

באשר לגופם של דברים בן גביר שהיה נוכח בחתונה יחד עם עוד מאות אנשים מגנה את המעשה וטוען כי הוא אינו ראוי, "ברגע הראשון סברתי שמדובר בתמונות של העצורים אך לאחר מכן כאשר הבנתי שמדובר בבני משפחת דוואבשה הרגשתי בושה, והתפללתי שזה לא ייצא לכלי התקשורת". בראיון שנערך עמו הבוקר הוסיף בן גביר כי בהתחלה חשב שמדובר בתמונות העצירים וכשהבין שמדובר בתמונת התינוק צרח עליהם שיפסיקו מיידית.

"זה מעשה טיפשות, אך אני לא מבין מדוע מבקשים להכליל פתאום את כל נערי הגבעות כאחראים על הריקוד, הרי כאשר ערבי עושה פיגוע ביהודי (להבדיל מריקוד טיפשי), תמיד אומרים לנו אנשי השמאל, אל תכלילו, אל תהפכו את כולם לאשמים ופתאום כל נערי הגבעות אשמים, ומקהלה של צבועים שרצים להסתחבק עם אבו מאזן שקורא כיכרות על שמם של שהידים, זועק את זועקת את זעקת הקוזק הנגזל", תוהה בן גביר.

לטענתו הפצת הסרטון בעייתית גם מבחינה חוקית, "השב"כ ומועצת ישע חברו, ועשו מעשה חמור שלא יעשה ( בחסות בית המשפט קיבלו צו להחרמת צילומי החתונה לצורך הדלפתם לכלי התקשורת) ולדעתי הם חשופים לתביעה אזרחית. לא מבין מתי מותר למשטרה להדליף סרטונים מחתונה פרטית, אך מעבר לכך, מה שחמור הוא שבחסות הסרטונים הללו מבקשים להמשיך להתעלל בנערים ולפגוע בזכויות שלהם ולמעשה בשב"כ מנסים להסיט את הדיון אך דווקא ניסיון זה מלמד עד כמה הם בלחץ", טוען בן גביר.

גם פעיל הימין ברוך מרזל, הגיב על הסרטון הבוקר ב'קול חי' ואמר: "אתמול נרצחו שני יהודים בסמוך לעיריית ירושלים ואתם מתעסקים בסרטון טיפשי של נערים? שר הביטחון במקום להתעסק במניעת רצח יהודים מתעסק בסרט של ילדים. ואפילו לא מגיע לחברון לטפל בבעיות הטרור", האשים מרזל.

כזכור, סרטון החתונה בו נראו נערים רוקדים עם כלי נשק ודוקרים בסכין את תמונתו של התינוק של משפחת דוואבשה עורר תגובות ביקורת רבות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב אף הוא לסרטון ואמר: "התמונות המזעזעות ששודרו הערב, מראות את פניה האמיתיות של קבוצה המהווה סכנה לחברה הישראלית ולביטחון ישראל. איננו מוכנים לקבל אנשים שכופרים בחוקי המדינה ואינם רואים עצמם כפופים להם. התמונות מעידות עד כמה חשוב שב״כ חזק למען ביטחון כולנו".

השרה איילת שקד הגיבה אף היא הבוקר לסרטון בגל"צ ואמרה, "צר לי שהסרט הופץ. זה דבר שבסופו של דבר פוגע במדינת ישראל". השרה התייחסה גם לנושא העצורים ואמרה: "השב"כ פעל במסגרת החוק בליווי צווי משפט. חלק מהסיפורים שהופצו בימים האחרונים - אין להם קשר למציאות. הופצו המון שקרים; שאחד העצורים ניסה להתאבד - לא היה ולא נברא, שהיו נגיעות מיניות בחקירה - לא היה ולא נברא".