בן ארי קורא לציבור הדתי להחרים כלכלית עסקים הפועלים בשבת

לטענת ח"כ מיכאל בן ארי, הצרכנים הדתיים הממלאים דלק בתחנות הפתוחות בשבת או שוכרים את שירותיהם של משרדי עורכי דין הפועלים בשבת, מתחזקים "כדור שלג של חילול שבת המוני"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/07/12 13:33 טו בתמוז התשעב

בן ארי קורא לציבור הדתי להחרים כלכלית עסקים הפועלים בשבת
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

ח"כ מיכאל בן ארי ("האיחוד הלאומי"), קורא לציבור הדתי שלא לפרנס ולקבל שירות מחנויות או בעלי מקצוע הפועלים גם בשבתות, זאת כדי לא לפגוע בפרנסתם של בעלי עסקים המקפידים לשמור על השבת. לדבריו, "לא ירחק היום ואנשים שומרי מצוות, יתקשו למצוא מקומות עבודה לפרנסתם. כבר היום, משפחות מסורתיות רבות שהיו רוצות לשמור את יום השבת, בהדלקת נרות שבת בסעודת שבת ואפילו בהליכה לבית הכנסת, נאלצים לוותר על זה מכיוון שאחד מבני הזוג, נאלץ לעבוד בשבת".

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעלון "ארץ ישראל שלנו", טוען בן ארי כי "יותר ויותר עסקים הפכו את יום המנוחה ליום עבודה ודורשים מהעובדים שלהם, להיות נכונים לעבודה גם בשבת בשעת הצורך". הוא מתאר כי "השבת נרמסת חנויות רבות, פותחות את שעריהם בשבת, וכל מי שמבקש למצוא תעסוקה בחנויות אלו, נאלץ לעבוד בשבת או להישאר ללא פרנסה".

לטענת בן ארי, סביב בתי העסקים הפתוחים בשבתות מתנהלת תעשיה שלמה של חניונים, תחבורה, ספקי סחורות, המהווה לדבריו "כדור שלג שהולך וסוחף את כל המשק הישראלי, בהדרגה מסוכנת ומאיימת".

בן ארי תוקף בדבריו את עמדתם של דתיים רבים הסבורים כי אין מניעה מהפעלת מקומות בילוי בשבתות, מתוקף ההנחה "חייה ותן לחיות". לדבריו, "מקומות הבילוי הללו שרומסים את קדושת השבת בשם ’הבילוי הקדוש‘, גוזלים את פרנסתם של יהודים שומרי מצוות. שהרי מקום בילוי שפועל בשבת יעדיף להעסיק עובד שזמין כל השבוע ובעיקר ביום הפעילות המרכזי שלו. באופן הזה יותר ויותר יהודים נסחפים לעבוד בשבת".

לטענת בן ארי, לציבור שומרי השבת ישנו משקל עצום בשוק הכלכלי של מדינת ישראל: "חברות המזון הגדולות ורשתות השיווק, יוצאות מגדרן לרצות את הציבור הזה בכל ענייני הכשרות. הם מבינות שאין להם זכות קיום ללא כח הקניה של הציבור העצום הזה, שבכח הקניה שלו מניע את גלגלי המשק. אם לא נעצור את הסחף של העסקים הפתוחים בשבת, אנו כורתים את העץ שאנו נשענים עליו".

לדבריו, "מי שממלא דלק בתחנה שפועלת בשבת, מי שמעסיק משרד עורכי דין שלא מהססים לקבוע פגישות בשבת, מי שנכנס למרכז קניות הפועל בשבת, כורת את פרנסתם של שומרי השבת, בתחילה של אחרים ובסוף גם את שלו עצמו ושל ילדיו".