בן ארי לאופנהיימר: הייתי מחליף אותך בגלעד שליט

בכנס שהתקיים באוניברסיטת בר אילן, סביב סוגיית שחרור האסירים הפלסטינים, התפתח ויכוח סוער בין מיכאל בן ארי ליריב אופנהיימר. בן ארי: שחרור מחבלים צריך להכאיב לכולנו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 13/11/13 10:46 י בכסלו התשעד

בן ארי לאופנהיימר: הייתי מחליף אותך בגלעד שליט
יאיר גולדשטוף, צילום: יאיר גולדשטוף

בכנס שהתקיים אמש (ג‘) באוניברסיטת בר אילן, סביב סוגיית שחרור האסירים הפלסטינים, התפתח ויכוח סוער בין משתתפי הפאנל מיכאל בן ארי ויריב אופנהיימר.

הכנס, שאורגן על ידי אגודת הסטודנטים בבר אילן, הגילדה, עסק בסוגיית שחרור אסירים בטחונים תמורת פתיחת שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים, אמר בן ארי כי ”אמרו פה דברי שקר ובלע. כשמדברים על שלום עם ערבים צריך קודם לראות אותם עושים שלום בינם לבין עצמם. זה רצח נעים הליכות. אין יוזמת ז'נבה בצד הפלשתיני. השקר הוא להיות נחמדים ושיהיה שלום. אני לא אאבד את ארצי לא במלחמה ולא בשלום כי אין לנו ארץ אחרת“.

”המרצח של התינוקת הדס פוגל רצח אותה ושחט אותה במו ידיו והוא התפוצץ מצחוק אחרי 5 מאסרי עולם. יש לו סיבה כי שחרור המחבלים הוא לגיטימציה. מדובר ברוצחי יהודים, לא אסירים בטחונים. צריך להשמיד אותו ולהוציא לו את החשק לפגוע בי. זה צריך להכאיב לכל אחד מאתנו. כשרצחו את גל קובי זו אנטישמיות במיטבה שמבקשת לחסל אותנו“, הוסיף בן ארי.

על סוגיית שחרור החטופים בישראל בשונה ממדינות אחרות אמר אופנהיימר כי הוא גאה במהלכים של החברה הישראלים בעסקאות שבויים. המסר שאנחנו מעבירים לחיילים שאנחנו מוכנים לעסקאות כואבות ואומרים לחיילים שאנחנו בשבילם". כשנשאל מדוע לא להרוג מחבלים השיב: ”למה לא נתנו כדור בראש ליגאל עמיר?".

אופנהיימר הוסיף וציין כי הוא ”לא מאמין באלימות, בצד הפלשתיני ובצד היהודי. חשובים לי הנורמות והערכים של החברה שלי ואני לא בצד של הרוצחים, הם פשעו בדיוק כמו כולם. במציאות הפוליטית היה מאוד ברור שאם רוצים משא ומתן אם הפלשתינים באים עם תנאים מוקדמים. לישראל היו שני תנאים מקדימים: שלא תהיה אלימות ושהרשות תמשיך לשתף פעולה , תנאי נוסף להפסיק מהלכים חד צדדים באו"ם. הצעת הפשרה הייתה לא להקפיא אלא לשחרר אסירים. אני חושב שעדיף היה להקפיא את ההתנחלויות“.