בן ארי ופייגלין נגד "המחטף" של בני בגין

בימין זועמים על יוזמה של השר בני בגין להרחבת סמכויות הבדואים במסגרת הסדרת התיישבותם בנגב. פייגלין: "ההצעה מפקירה את היישוב היהודי בנגב"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 27/01/13 12:13 טז בשבט התשעג

בן ארי ופייגלין נגד "המחטף" של בני בגין
דובר צהל, צילום: דובר צהל

ח“כ מיכאל בן ארי פנה היום (א‘) ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה למנוע את העברת הקרקעות לבדואים, לפי המלצות השר בני בגין לעניין הסדרת התיישבות הבדואים בנגב. על פי המלצת השר בגין, שגובשה מסמך בן 15 עמודים שחיבר בנושא, עומדות קרקעות בהיקף של מאות אלפי דונמים המיושבות בידי בדואים בנגב

במסגרת הסדרת ההתיישבות הבדואית, ממליץ בגין להעלות את אחוזי התמורות בקרקע לבדואים ולפצות אותם בקרקעות שיירשמו על שמם בטאבו, על אף העובדה שמדובר למעשה במי שפלשו לשטח. ח“כ בן ארי טוען כי מדובר בהפקרת אדמות המולדת, במחטף ובמידה וממשלת ישראל תאשר את הצעת החוק הוא יעתור לבג"ץ, כדי למנוע את הנזק הבלתי הפיך.

גם תנועת ”ישראל שלי“ נרתמה במאמץ נגד ההחלטה וטענה כי ”מדובר במחטף שערורייתי ובריוני. ממשלת מעבר תחליט החלטה מרחיקת לכת ובעלת משמעויות לאומיות. ראש הממשלה יודע שאף אחד משרי הממשלה לא יעז לצאת נגדו כי חלוקת התיקים על הפרק“.

ח“כ משה פייגלין מהליכוד-ביתנו טוען כי ”השר לשעבר בני בגין, לא מכבד את ההחלטה הדמוקרטית שהוא לא יהיה שר, ובניסיון נואש של הרגע האחרון הוא מנסה לבצע מחטף ולהעביר החלטה בסוגיה כבדת משקל בנושא ישוב הבדואים בנגב. בגין, בהצעתו מפקיר את היישוב היהודי בנגב ומוכיח ששלטון החוק והחלטות בית המשפט עם ערך עליון רק כאשר מדובר בישוב היהודי ביו"ש".

עוד הוסיף פייגלין ואמר כי ”ניצול התלות של שרי הליכוד בתקופה בה הם ממתינים לחידוש מינויים, לצורך קבלת ההחלטה- הוא ציני ובזוי. אני קורא לשר בגין למשוך את ההצעה ולתת לממשלה החדשה לקבל החלטה בעניין כל כך חשוב".