בן ארי: התפילה לשלום העם הסורי - התחסדות מגעילה

הח"כ לשעבר יוצא נגד התפילה שחיבר הרב יובל שרלו למען שלומו של העם הסורי וטוען כי "התפילה שראוי לומר היא שלא ניפול בידי האכזרים הללו, שהרשעה כולה כעשן תכלה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 29/08/13 12:26 כג באלול התשעג

בן ארי: התפילה לשלום העם הסורי - התחסדות מגעילה
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

ח“כ לשעבר מיכאל בן ארי מתייחס לתפילה שחיבר הרב יובל שרלו, למען שלומו של העם הסורי, נוכח מלחמת האזרחים המתחוללת במדינה, שכבר גבתה את חייהם של למעלה מ-100,000 בני אדם.

”אני לא מתפלל לשלום בסוריה“, הסביר היום (ה‘) בן ארי בעמוד הפייסבוק שלו, ”כי אין דבר יותר מגעיל מהתחסדות. התמלאתי גועל כשראיתי את הכתבה על תפילתו של הרב שרלו על הילדים בסוריה“.

בן ארי תיאר כי כשהיה בן עשר, בפרוץ מלחמת יום הכיפורים, ”בן השכונה (התפללנו יחד באותו בית כנסת) היה חייל בחרמון. הוא ועשרות חבריו נטבחו על ידי החיילים הסורים, ראשיהם נכרתו, וגולגלו למרחקים. הייתי ילד בן אחת עשרה (הלוויה בוצעה אז שנה אחרי, בגלל הנסיבות, קברו את החיילים בקברים זמניים למשך כשנה), כשהלוויה יצאה מהבית של משפחתו. כארבעים שנה עברו, אך הסיפור על ההתעללות בחיילנו במוצב החרמון, נצרב בי, כמו במכוות ברזל“.

”ראיתי את החיילים הסורים ׳המסכנים׳ כשהייתי חייל במלחמת לבנון, בחורף המושלג, חלקם קפאו למוות, ראינו זאת בוקר בוקר במשקפות“, כתב בן ארי, ”חייב להגיד, לא צהלתי, אך גם לא הזלתי דמעות תנין“. לדבריו, ”התפילה שראוי לחניכי בני עקיבא להתפלל בשבת הקרובה, היא שלא ניפול בידי האכזרים הללו. שהרשעה כולה כעשן תכלה“.

”המסקנה שלי ממה שקורה בסוריה היא שאנחנו בעולם ציני ואכזרי, ובאופן אגואיסטי למדי, אני חושב מיד על בני עמי ומתפלל עליהם“, סיכם בן ארי.