בן ארי: בנט צריך ללכת הביתה

בראיון לוחמני תוקף יו"ר עצמה לישראל את נפתלי בנט ומאשים אותו בפעילות שמאלנית במסווה של ימני. לגבי ריצה עם אלי ישי הוא אומר: כרגע אין מגעים

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 23/12/14 19:24 א בטבת התשעה

בן ארי: בנט צריך ללכת הביתה
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בשבועות האחרונים, במקביל למגעים שקיים אורי אריאל עם אלי ישי, עלו טענות כי גם חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, יחבור אל ישי לרשימה משותפת. אך כמה ימים לאחר הקמת מפלגת 'העם איתנו' של ישי ושטבון, נראה, כי בן ארי מתרחק משיתוף פעולה עימם והוא ירוץ שוב ברשימה עצמאית.

בראיון ל'כיפה' אומר כי הוא ואנשיו פועלים במלוא הכח לריצה עצמאית, וכרגע אין מגעים עם ישי. "את מה שאני מייצג אך אחד לא מייצג. האנשים שהולכים אחריי באש ובמים ללא כל תמורה לא יצביעו לעולם למפלגה אחרת ובטח שלא למפלגות 'הימין' המזויף". הוא אומר ותוקף את בנט בכך שבעבר מי שדיבר על אוטונומיה לפלסטינים נחשב כאיש שמאל ואילו היום בנט מציג את זה כאופציה ימנית לכאורה. "הקפאה בירושלים אמרנו? שחרור מחבלים, סתם, אמרנו? והם קוראים לעצמם ימין. אין לנו שום ברירה, מדינת ישראל נכבשת מבפנים ובכנסת אין כל אידאולוגיה, מהצד הימני ועל המשבצת הזאת אני חייב לעמוד ולהזכיר לעם ישראל את המציאות".

"אני פועל מתוך אידאולוגיה, אלי ישי בחור טוב אבל הוא נפרד מש״ס על רקע סכסוך אישי ולא אידאולוגי. אם לשטבון היה סיכוי בפריימריז בבית היהודי היה נשאר שם". לדבריו לו יוצע לו לחבור למפלגה החדשה, הוא יעשה זאת כבלוק טכני בלבד ומיד לאחר הבחירות כל אחד יפנה לדרכו. זאת למרות, שהוא אינו שש להכניס את ידיו לסכסוך העכור בתוך ש"ס.

בן ארי תוקף בחריפות את מנהיג ה'בית היהודי', נפתלי בנט, "לי יש דרך משלי, הבריונים שהעלו את אחוז החסימה לא יכריחו אותי ועוד עשרות אלפים להצביע למפלגות שמבצעות את מה שהשמאל אומר. בנט העלה את אחוז החסימה בכדי שיוכל לאחר מכן לטעון כי אני מבזבז את קולות הימין ומחליש אותו אך בפועל מי שהעלה את אחוז החסימה הוא זה שפגע בימין. אני מציע שמתוך אחריות בנט יפרוש שלא יתבזבזו קולות לימין".

למרות שהסקרים מציגים תחזית מעודדת ל'בית היהודי', בן ארי מעריך, שבנט יינזק קשות בפריימריז המתקרב ב'בית היהודי' ומשם המפלגה תידרדר, "מלבד זה שבנט נאלץ לשריין שלוש מקומות לאנשי 'תקומה' הוא 'יאכל אותה' גם בבחירת שאר המועמדים שכן חרד"לניקים רבים התפקדו לבית היהודי בצורה מאורגנת והם מתעתדים להכניס מועמדים נוספים מטעמם לרשימה. ובנוסף, הם אינם מתעתדים להצביע לו בפועל, אלא למפלגה של ישי או למפלגתי".

"זהו מצב מגוחך ואבסורדי במיוחד, כל סגן קומונר בבני עקיבא חושב שהוא יכול להיות חבר כנסת", מתייחס בן ארי לכמות המועמדים בפריימריז ל'בית היהודי'. "גם על בנט לא שמענו עד גיל 37 , מה הוא עשה עד אז חוץ מכסף? זהו התיאור המדויק של משל האטד (שופטים ט', נ.ל) שבא למלוך על כל העצים, גם בנט אמר 'אני אמלוך' וכולם מקבלים את זה. הוא חסר אידאולוגיה ואני מעריך שלאחר הבחירות הוא ישליך את הציונות הדתית הצידה ויחבור לליכוד במטרה להשיג את השלטון", הוא תוקף בחריפות.

כזכור, בבחירות הקודמות קיבלה מפלגתו של בן ארי 'עוצמה לישראל', 66 אלף קולות, מרחק של כ-9000 קולות בלבד מאחוז החסימה. בעקבות העלאת אחוז החסימה בכנסת הנוכחית לקרוב לארבעה מנדטים, יצטרך בן ארי כמות מצביעים כמעט כפולה בכדי לחזור אל משכן הכנסת כחבר מן המניין.

"אינני פרגמטי ואינני פוליטיקלי-קורקט. אני מנהיג כי אין לי ברירה אחרת. אנחנו נהיה בכנסת, ואם לא הפעם אז בפעם הבאה. הבריונות של אחוז החסימה לא מרשימה אותנו! כמובן שאמשיך בפעילות על חשבוני גם אם לא אבחר, כפי שביצעתי בשנתיים האחרונות. אין לי ברירה אחרת", מצהיר בן ארי.