במשרד לשירותי דת מרוצים מהמוקד הטלפוני: "מצליחים לגעת באנשים"

המוקד הטלפוני שהושק החודש כבר הוצף במאות פניות, חלקן הביאו את המוקדנים לסייע לפונים ברגעים קשים ואף בשמחות. לרב עמאר, לחצו 1 או המתינו

חדשות כיפה אורי פולק 14/03/12 10:57 כ באדר התשעב

במשרד לשירותי דת מרוצים מהמוקד הטלפוני: "מצליחים לגעת באנשים"
יחצ, צילום: יחצ

במשרד לשירותי דת מביעים שביעות רצון מפעילותו של המוקד הטלפוני שהשיק המשרד החודש, אליו כבר הגיעו מאות פניות, חלקן הגדול מהציבור החילוני בישראל אשר ביקש לקבל מידע בנושאים מגוונים, החל מגיור ועד כשרות, נישואין ומילה.

מלבד פניות כלליות הנוגעות למיקום ופעילות מועצות דתיות, הליך הרישום לנישואין ושאלות בנושא כשרות, עסק המוקד גם בפניות לא שגרתיות. כזה היה סיפורו של ילד יהודי המתגורר בחו"ל אשר הגיע ארצה לביקור וביקש לאתר את קברה של אמו בארץ. "התשובה התקבלה במילות תודה, בכי רב ובהתרגשות אדירה של הילד וגם של העובדים במשרד, אשר טיפלו בפנייה ברגישות מיוחדת", סיפר לכיפה דובר המשרד לשירותי דת, דניאל בר.

(צילום: יחצ)

בר מציין נוסף גם פנייה של זוג אשר התחתן בחו"ל ומעוניין לעבור תהליך דומה בארץ, לאחר שנישא בהליך אזרחי. "אזרחים רבים מתקשרים כדי לשוחח אישית עם השר, מנכ"ל המשרד או הרבנים הראשיים לישראל. חלק מהפניות מתחילות בתלונות ונגמרות בחיוכים ובפתרון הבעיות ואפילו הצלחנו לאחרונה לשכנע זו אשר זמן קצר לפני החתונה ביקש לבטל את הרישום לנישואין ולאחר מכן החליט להשלים ולהתחתן בקרוב, בזכות התערבותו של אחד מעובדי המשרד", מציין בר.

המוקדנים במשרד מוצאים עצמם עוסקים פעם אחר פעם בנקודות זמן רגישות וקריטיות בחייהם של ישראלים רבים, החל מאישה שהתקשרה בהולה כדי לברר אם בעלה פתח נגדה תיק גירושין ועד משפחות של נפטרים אשר ביקשו לקבל הדרכה כיצד להתנהל, דקות לאחר הפטירה.

"כשהקמנו את המוקד לא ידענו עד כמה הפניות יהיו רבות, מגוונות ומרגשות", אמר לכיפה מנכ"ל המשרד, אביגדור אוחנה, שהדגיש כי הוא "שמח על ההחלטה להקים את המוקד ועל ערך המוסף שהוא נותן לציבור".