במשרד החינוך נערכים ליום האחדות לזכרם של הנערים

בפגישה שנערכה בלשכתו של שר החינוך עם משפחות הנערים החטופים לקראת ציון "יום האחדות", הוחלט להרחיב את הפעילות גם בקרב קהילות יהודיות בחו"ל

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/12/15 13:39 ט בטבת התשעו

במשרד החינוך נערכים ליום האחדות לזכרם של הנערים
באדיבות המשפחות, צילום: באדיבות המשפחות

שר החינוך נפתלי בנט נפגש עם משפחותיהם של הנערים איל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער ז"ל, במסגרת הערכות לקראת "יום האחדות" במערכת החינוך שצפוי להתקיים ב 3.6.2015.

השנה מתכנן בנט, המשמש גם כשר התפוצות, להרחיב את הפעילות גם לקהילות היהודיות בתפוצות. לדברי בנט המטרה היא "לקבוע יום אחדות שנתי במערכת החינוך". נזכיר כי יום האחדות טרם הפך למועד רשמי בלוח השנה הממלכתי.

ל'כיפה' נודע כי הבקשה להכרה ביום האחדות כיום ממלכתי, הוגשה לועדת השרים לענייני סמלים וטקסים בראשותה של שרת התרבות והספורט מירי רגב, והיא טרם אושרה. מלשכתה של רגב נמסר כי לא הוגשה שום בקשה רשמית להפיכת 'יום האחדות' ליום ממלכתי :"לא הגיעה אלינו פנייה כזאת, בדקנו בלשכה ולא מצאנו". עוד נמסר מלשכתה של רגב כי ההחלטה להפוך את היום למועד ממלכתי "זו החלטה שצריכה לקבל הוועדה עצמה. נכון שבראשה עומדת השרה רגב, אבל הוועדה כבר החליטה טרם כניסתה של רגב למשרד, שלא ירחיבו את הטקסים הממלכתיים מכל מיני סיבות, למרות שיש מקרים חריגים. בכל אופן טרם הגיע פנייה שכזו".

כזכור, הרעיון לציון היום נולד מתוך הרצון לשמר ולבסס את תחושת האחדות ששררה בחברה הישראלית בקיץ 2014, בעקבות חטיפה ורצח הנערים ומבצע "צוק איתן", ומתוך שאיפה לדחות ולגנות תגובות קיצוניות הנגועות בגזענות והדרה של קבוצות בחברה. בשנה שעברה השתתפו בפעילות כ400,000 תלמידים במוסדות החינוך.

(צילום: טוויטר)