במשרד הגמלאים לא זוכרים את אורי אורבך

שנה לפטירתו של השר אורי אורבך, אך המשרד לשיוון חברתי, בראשו עמד אורבך, לא משתתף באירועים. המשרד לשוויון חברתי: המשרד הציע את כל הסיוע האפשרי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/01/16 11:09 טו בשבט התשעו

במשרד הגמלאים לא זוכרים את אורי אורבך
יחצ, צילום: יחצ

ביום ראשון בעוד שבועיים תתקיים בתיאטרון ירושלים אזכרה במלאת שנה לפטירתו של השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך ז"ל שנפטר ממחלה קשה. מודעה שפורסמה בעיתונות כללה את הלוגו של מנהלת השירות הלאומי וכן את הלוגו של משרד החקלאות שמפעיל את המנהלת, אך הלוגו של המשרד לשוויון חברתי, לשעבר המשרד לאזרחים ותיקים, בראשו עמד אורבך נעדר מהפרסום.

המשרד לאזרחים ותיקים היה למשרד שמזוהה במיוחד עם אורבך, אולם על פי הטענות שעלו מגורמים בבית היהודי וגורמים המקורבים למשפחה, אנשי המשרד לא ממש סייעו לארגן את האזכרה, אף שהחוק מחייב אותם לכך. מי שהרים את הכפפה הייתה הרשות לשירות לאומי של שר שלום ג'רבי.

לפני כשבועיים החליטו המארגנים להסתייע ברשות השירות הלאומי־אזרחי, שגם היא הייתה כפופה למשרד שבראשו עמד אורבך ז"ל, שם נענו לבקשה בשמחה: "פנתה אליי מיכל אורבך וביקשה שניקח על עצמנו את ארגון הערב ונעניתי לה בשמחה רבה ובאהבה, מבלי להתחשב בטענות ובמענות אם היו, בין המשפחה לבין המשרד לשוויון חברתי", אמר ל'כיפה' מנכ"ל הרשות, שר־שלום ג'רבי, "זה היה טבעי בעיניי בשל ההיכרות ארוכת השנים שלי עם אורי ז"ל ובשל העובדה שהוא היה השר האחראי עליי מה שאפשר לי מבחינה חוקית להוציא לכך תקציב על אף הקושי הכלכלי", אמר ג'רבי.

לשאלה האם פנה בבקשה להשתתפות כלכלית של המשרד לשוויון חברתי הוא משיב נחרצות שלא, "לקחתי את זה עליי לחלוטין בשמחה ובאהבה על כל המשתמע מכך ולא ניסיתי לבקש סיוע ממשרדים נוספים".

כזכור, כבר בעבר עלו תלונות שפועלו של אורבך נמחק מהמשרד, לאחר שפרויקט הדגל שלו "שלישי בשלייקס" נעצר בסוף השנה שעברה והוחזר רק כמה חודשים לאחר מכן על פי הטענות בשל המחאה שהתעוררה סביב הנושא למרות שבמשרד טענו כי מדובר היה בבעיה תקציבית בלבד עם סיום התקציב של שנת 2015.

מלשכתה של השרה גילה גמליאל נמסר ל'כיפה', כי השרה מתכוונת להגיע לטקס ואולי אף לשאת בו דברים, "הגעתה של השרה לטקס היא חובה מבחינתה והיא מתכוונת להגיע ולכבד את זכרו של אורי ז"ל".

תגובת המשרד לשוויון חברתי: "לא רק שהמשרד הציע להפיק את האירוע לזכרו של השר אורבך ז"ל ובכלל זה גם לקחת על עצמו את ההוצאה התקציבית - אלא גם הציע למשפחה את כל הסיוע האפשרי. אנו מכבדים את החלטת המשפחה לבחור לערוך טקס מצומצם יותר שיערך על ידי מקורבי השר. יש לציין, כי גם לאחר החלטה זו, המשרד אכן היה שותף פעיל בהפקת האירוע ושיתף פעולה עם הפקת הסרטונים שיעלו בו המתעדים את פעילות המשרד".