במר"צ לא מוכנים לסבול רחוב על שמו של הרב אליהו בצפת

למרות שבעיריית צפת תומכים במהלך לקריאת רחוב על שמו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, ח"כ זהבה גלאון ממר"צ כמעט ויצאה מדעתה: "זו בושה לעיר"

חדשות כיפה אורי פולק 21/07/11 18:39 יט בתמוז התשעא

בצפת עלתה באחרונה יוזמה לקריאת שמו של אחד הרחובות על שמו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל. היוזמה זכתה לתמיכתו של ראש העירייה, אלין שוחט, שצירף את המלצתו לוועדת השמות של מועצת העיר. אלא שתנועת השמאל "מר"צ" בחרה להתנגד למהלך, תוך הכפשת שמו של הרב אליהו זצ"ל, כמעט באופן חסר תקדים.

"ההחלטה לקרוא לרחוב על שמו של מרדכי אליהו פסולה גם ללא קשר לכהונתו של בנו הגזען כרב העיר צפת", טענה השבוע ח"כ זהבה גלאון ממפלגת מר"צ. גלאון הכפישה את הרבנים אליהו באומרה כי "שמואל אליהו הוא חומץ בן חומצה. קריאת רחוב על שמו של אביו בצפת היא בושה לעיר, שסבלה מספיק ממעשיהם הרעים של בני המשפחה הזו".

אפילו במפלגת "העבודה" לא הצליחו להבין את ההתקפה המזעזעת של מר"צ. מזכ"ל מפלגת "העבודה", חיליק בר, מסר כי "מבלי להתייחס לדעותיו הפוליטיות של רב העיר שמואל אליהו , אשר עם רבות מהן אינני מסכים כלל ועיקר, הרי שאביו הרב מרדכי אליהו ז"ל היה רב גדול: גדול בתורה, גדול כאדם וכמנהיג רוחני, גדול בכל מידותיו".

בר, תושב צפת לאורך עשרות שנים, אמר כי "כבן העיר צפת אשר עלה לגור בירושלים, אני סבור כי קריאת רחוב בצפת על שמו של הרב מרדכי אליהו הינה מעשה ראוי, רצוי ומכובד ואני תומך בכך בכל לב".

בעיריית צפת גינו בתוקף את דבריה של ח"כ גלאון ומסרו בתגובה כי "עיריית צפת מוקירה ומעריכה את הרב מרדכי אליהו. מעשיו הם דוגמה ומופת. תגובת זהבה גלאון לא ראויה להתייחסות".