במרכז פסק הדין של הרב אלון: עד כמה חיבוק הוא עניין מיני?

העובדות ברורות: הרב אלון חיבק חיבוק חם וממושך את אחד מתלמידיו, שהתלוננו נגדו. אך בעוד התביעה טוענת כי מדובר באקט מיני ופלילי, ההגנה אומרת כי מדובר בחיבוק תמים, חלק מדרכו החינוכית של הרב אלון

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/07/13 13:50 כה בתמוז התשעג

במרכז פסק הדין של הרב אלון: עד כמה חיבוק הוא עניין מיני?
Shalom, צילום: Shalom

פסק הדין במשפטו של הרב מוטי אלון אמור להימסר בתקופה הקרובה, כשפרטים חדשים מתחילים להתברר סביב הפרשה שהסעירה את הציונות הדתית.

העיתונאי יהודה שלזינגר, פרשן לענייני דתיים ב“ישראל היום“ שנחשף לחלק מחומרי המשפט, טען היום (ד‘) בעמוד הפייסבוק שלו כי בליבת פסק הדין עומד - חיבוק. בסוגיה זו תצטרך להכריע השופטת חגית מאק-קלמנוביץ. המדינה טוענת בתיק כי הרב אלון חיבק את אחד המתלוננים באופן ממושך מדיי, תוך טענה כי מדובר באקט שיש בו עניין מיני.

פרקליטיו של הרב אלון טוענים, מנגד, כי מדובר בהתנהגות תמימה וחברית מצד הרב אלון, כפי שהוא נהג כלפי רבים מתלמידיו. כלומר, פסק הדין יוכרע בשאלת זהותו של החיבוק - האם אותו חיבוק הינו אקט מיני שיש בו משום עבירה פלילית והטרדה מינית, או שמא חיבוק תמים שהעניק רב בכיר לתלמידו, שהגיע אליו במצוקה.

בתשובתו לכתב האישום שהוגש נגדו בינואר 2012, טען הרב אלון כי גם אם הוא "נפגש עם הנערים, ליטף אותם וחיבק אותם, הרי שעשה זאת כפי שהתנהל במשך עשרות שנים כלפי דורשי עצתו שביקשו ממנו עידוד וחיזוק". עוד טוען הרב כי מדובר בחלק ממשנתו החינוכית, בעת שהיה ראש ישיבת "הכותל".

במסיבת עיתונאים מתוקשרת שקיים עם הגשת כתב האישום נגדו, אמר הרב אלון: ”הגיע הזמן לומר בברירות כי בכל שנותיי האמורות מעולם לא עשיתי שום מעשה ולא במלל בכוונה מינית כלפי מי מתלמידיי או מהפונים אליי. כל ניסיון לטעון כאילו הודיתי אי פעם במעשה שכזה הוא שקר גס ומתועב. מעולם לא עשיתי שום מעשה מתוך כוונה מינית, מדובר ברדיפה של פורום 'תקנה'“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן