במרכז עצרת השלושים לרב עובדיה זצ"ל: חיבוק בין דרעי לישי

אלפים השתתפו בעצרת הזיכרון במלאת 30 יום לפטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל. כחלק מניסיונות הפשרה בין דרעי לישי, הוזמן האחרון לשאת דברים באירוע וסיפר כיצד הכריע הרב עובדיה בסוגיות ביטחוניות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 06/11/13 02:42 ג בכסלו התשעד

במרכז עצרת השלושים לרב עובדיה זצ"ל: חיבוק בין דרעי לישי

אלפים השתתפו אמש (ד‘) בעצרת הזיכרון במלאת ה-30 לפטירתו של הרב עובדיה יוסף זצ“ל, שנערכה בירושלים.

במקום נמסרו הספדים מצד בכירי רבני ש“ס, בהם הרב יצחק יוסף, הרב שלום כהן, הרב יעקב עדס, הרב דוד כהן, הרב יהודה דרעי, הרב שמעון בעדני, הרב אשר ווייס והרב ברוך אבוחצירא.

כמו כן נשא דברים ח“כ אלי ישי - זאת ככל הנראה כחלק מניסיונותיו של אריה דרעי, יו“ר המפלגה, לקרבו אל שורותיה מחשש לפיצול כוחה בכנסת. דרעי אף התחבק עם ישי על הבמה, בכניסתו אל האירוע.

”ראינו תקופות שהיה קשה לו, שהתקיפו אותו - אך בכל המצבים ובכל התקופות הקשות ביותר הוא עסק בשקידה בתורה“, אמר הרב יצחק יוסף באירוע, שמתח ביקורת על ”חוק צהר“ וחוק הגיור וציין כי ”יש חוקים עכשיו בכנסת, מחוקקים נגד הרבנות ועושים דברים נוראיים בלי לשאול את הרבנים. אם אבא היה חי היה עם מי להתייעץ, אבל מה לעשות ואיבדנו אותו“.

ח“כ אלי ישי אמר אמש כי ”שלושים יום עברו וכמה קשה לנו לעכל את האבידה הגדולה שמורנו ורבנו עטרת ראשנו לא נמצא איתנו. במהלך השנים התייעצתי בעניינים ביטחוניים עם מרן. הרב שאל אותי מה אמר ראש המוסד, מה אמר ראש השב"כ, ולמה כל אחד חושב כך. היה דן בזה כמו שקלא וטריא ובסוף נותן את התשובה“.

”אני זוכר את יום הכיפורים הראשון שלי עימו. מרן זעק בבכי. אפשר היה למלא בכוס מים את הדמעות שלו. הוא בכה ואמר לי: כמה יהודים בעם ישראל לא נמצאים איתנו, כמה בעוונותיהם הרבים מחללי שבתות“, הוסיף ישי.