במקרה של מלחמה: בשומרון נערכים לקליטת מפונים ממרכז הארץ

המועצה האזורית שומרון הנחתה את המדרשות בשטחה להיערך לקליטת מפונים, זאת במקרה של הסלמה בעימות מול סוריה, בייחוד לאור החשש מאפשרות למתקפה כימית על ישראל

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/13 11:45 כו באלול התשעג

במקרה של מלחמה: בשומרון נערכים לקליטת מפונים ממרכז הארץ

בדיון חירום שהתקיים בסוף השבוע שעבר במועצה האזורית שומרון, לקראת מתקפה אפשרית מכיוון סוריה, הנחתה המועצה את ראש המדרשות בשומרון להערך לקליטת מפונים. זאת לאור ההסלמה מול סוריה. השומרון הוא אחד היעדים לקליטת מפונים במקרה של מתקפה כימית על ישראל, זאת משום שמדובר באזור הררי ברובו, פתוח, קרוב לתל אביב ומרכז הארץ, ויש בו בתי הארחה רבים.

"היתרון של פינוי לשומרון ברור לכל הגורמים הרלוונטיים", מסביר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, "המיקום הקרוב למרכז הארץ - חצי שעה מתל אביב, צפיפות אוכלוסייה נמוכה המורידה את ההסתברות לפגיעה ישירה של טיל באזרחים, קיום כפרים ערביים בסביבה המוריד את הסיכוי לניסיון פגיעה במקום מצד מדינות ערביות, ולאור הסכנה של לוחמה כימית גם המיקום הגבוה של השומרון, יישובים בגובה של עד 900 מטר מעל פני הים, מהווה יתרון לעומת מישור החוף שם שקיעת החומרים הכימיים עלולה להיות קטלנית עבור השואפים את החומרים“.

התוכנית שהוכנה מתבססת על הניסיון שהצטבר בישובי השומרון בשנים האחרונות, אשר התרגלו לארח תושבים שנמלטים מבתיהם המופגזים בזמן מלחמה אל השומרון במלחמת המפרץ (תושבי תל אביב והמרכז), במלחמת לבנון השנייה (תושבי הצפון) ובמבצע עופרת יצוקה (תושבי הדרום).

התכנית מחולקת ל-3 מעגלים: מבני ציבור בישובים, אירוח בבתי משפחות בשומרון, ערי אוהלים ענקיות בישובים הצעירים מחוסרי חתימת שר הביטחון "מאחזים" - בהסתמך על עשרות אלפי דונם של אדמות מדינה עליהם הקימה המדינה את ה"מאחזים" ועל תושבי המאחזים המוכנים תמיד להירתם בהתנדבות למשימות לאומיות

במסגרת תרגיל העורף שהתקיים לפני מספר חודשים, עובדו פרטיה של התוכנית יחד עם סגן שר הבטחון דני דנון במועצה האזורית שומרון. מדובר בתוכנית חירום שפותחה ע"י יוסי דגן מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון ובני קצובר יו"ר וועד מתיישבי שומרון יחד עם מחלקת הביטחון והיחידה האסטרטגית במועצה ואומצה ע"י סגן שר הביטחון דאז מתן וילנאי.

דני דנון אמר בזמן תרגיל העורף בהתיחס לתוכנית: "העורף האמיתי של גוש דן, הן בשגרה והן בחירום הוא בשומרון, הנמצא בלב הארץ. הישובים הישראלים בשומרון הם כיפות הברזל האמתיות במצב חירום. במצבי חירום לאומי, תושבי השומרון ערוכים לקליטת עשרות אלפי תושבים ממרכז הארץ ומצפונה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן