במקום שייח' ג'ראח – שמעון הצדיק

ח"כ ציפי חוטובלי מציעה לעברת את כל שמות השכונות הערביות בירושלים. כיצד יקראו לקטמונים, מוסררה או מלחה?

חדשות כיפה אורי פולק 30/05/11 08:19 כו באייר התשעא

במקום שייח' ג'ראח – שמעון הצדיק
יחצ, צילום: יחצ

הכנסת תחל היום (ב') לקדם יוזמת חקיקה הקובעת כי אסור להשתמש בשמות שאינם עבריים לשכונות בירושלים. הצעת החוק, אשר הוגשה על ידי ח"כ ציפי חוטובלי לקראת יום ירושלים, קובעת כי החוק יחול על כל שכונה שיש בה תושבים יהודיים ובכל מקרה ניתן יהיה להשאיר את השם הישן - אך ורק לאחר אזכור השם העברי של אותה שכונה.

עקבות פניית הכנסת ייעץ ד"ר אבשלום קור באשר לחלק מן השמות החדשים ואפילו בקשר לניסוחה של הצעת החוק. חלק מהשמות העבריים ניתנו לשכונות על ידי עברות השם הישן ובחלק מהמקרים מדובר בשמות חדשים שהתבססו על מיקומם הגיאוגרפי או על קרבתן של אותן שכונות לאתר מסוים בירושלים.

אם יתקבל החוק, תחויב עיריית ירושלים להחליף את שמות כל השכונות בעיר לשמות הנכונים, ולא לעשות שום שימוש בשמות הקודמים. בין היתר מתייחסת הצעת החוק החדשה לשכונת טלביה (שתקרא "קוממיות"), שכונת קטמון (שתקרא "גונן"), שכונת קטמונים (שתקרא "גוננים"), שכונת מוסררה (שתקרא "מורשה"), שכונת ממילא (שתקרא "הגושרים"), שכונת מלחה (שתקרא "מנחת"), שכונת שייח'-ג'ראח (שתקרא "שמעון הצדיק"), שכונת סילוואן (שתקרא "כפר השילוח") ושכונות נוספות בבירה.

"מטרת היוזמה היא לחזק את הקשר לירושלים דרך חיוב קריאת שמות עבריים לשכונות הבירה, שבהן קיימת התיישבות יהודית", מסבירה ח"כ חוטובלי, "כשם שאין אומרים עוד באב אל-וואד אלא שער הגיא, וכשם שאין קוראים לגבעת רם שייח'-באדר, כך חשוב שהשכונות לא ייקראו עוד בשמותיהן הערביים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן