במקום להתווכח במליאה: מתווכחים בטוויטר

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ניהל במקביל קרב ציוצים בהגנה על החטיבה להתיישבות והשר האחראי עליה, אורי אריאל מול ח"כ חיים ילין וח"כ סתיו שפיר

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 30/03/16 12:59 כ באדר ב'

במקום להתווכח במליאה: מתווכחים בטוויטר
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

האשמות הדדיות בין חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) לבין ח"כ סתיו שפיר (מחנ"צ) וחיים ילין (יש עתיד) סביב תקציבים שהיו צריים לעבור לטובת יישובי עוטף עזה.

הכל החל בעקבות פרסום הבוקר (ד') בעיתון ידיעות אחרונות לפיו שר החקלאות אורי אריאל, מבקש להתנות תקציב על סך 42 מיליון ש"ח שמיועדים לעוטף עזה, בתקציבים שמיועדים לחטיבה להתיישבות.

בכתבה נכתב כי התקציב מיועד למיגון, אך בעצם מדובר במיליוני שקלים, שהיו אמורים להגיע לעוטף עזה לאחר מבצע צוק איתן בקיץ 2014, והם מיועדים לכלל פיתוח התשתיות שבאזור, ולא לחומות מיגון או מקלטי מיגון באופן ספציפי.

חבר הכנסת חיים ילין אמר בכתבה כי "אריאל עושה תעלולים פוליטיים, ומי שנפגע הם התושבים" ובטוויטר התעוררה סערה כאשר ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "זה קשקוש בלבוש. מי ששיתק את החטיבה להתיישבות זהמשפטנים וסתיו שפיר" והוסיף: חיים ילין שעכשיו מתלונן, התנגד לחוק שלי שהסדיר את פעילותה של החטיבה להתיישבות וחטף על הראש מחבריו בעוטף עזה. עכשיו כדי להסיט את הביקורת ממנו הוא תוקף בשקר את השר אריאל".

כשנשאל 'מה השקר?' השיב ח"כ סמוטריץ': "שהשר אריאל תוקע את עוטף עזה. הוא מתאמץ מאוד וב"ה כבר הצליח להפעיל את החטיבה, אגב אין שום קשר לתקציבים ליו"ש. זה השקר המרכזי של ילין".

ילין לא נשאר חייב וצירף בציוץ מסמך פרוטוקול עם דבריה של שרת המשפטים איילת שקד שבו היא מציינת שמשרד המשפטים סיפק חוות דעת על ההתקשרות בין משרד החקלאות לחטיבה להתיישבות ומי שאחראי על פעילות החטיבה זה משקד החקלאות". סמוטריץ' לא וויתר וענה: "מי שתקע את ההסכם זה משרד המשפטים.."

סתיו שפיר, אמרה לסמוטריץ' כי הוא "שקרן. אפשר וצריך להעביר את הכסף ישירות לעוטף עזה כדי שלא יכורסם בשחיתות החטיבה כפי שהיה בעבר, אתם מתנגדים". סמוטריץ' בתגובה אמר בציניות שגם תקציבי חינוך ושיטור אפשר להעביר בצורה ישירה למועצות ולא דרך המשרדים הרלוונטיים.

מלשכתו של שר החקלאות, אורי אריאל נמסר בתגובה לכתבה בידיעות אחרונות: "ראשי הרשויות ושל יישובי עוטף עזה יודעים שהחטיבה להתיישבות היא הגוף המקצועי שמפתח את ההתישבות בצורה הטובה ביותר. אחרי עיכובים שהיו מצד גורמים שונים תחזור החטיבה לפעול בחודש הקרוב והעבודות יתחילו בצורה מהירה ומקצועית".