במקום טלפון לרב: מוקד תלונות חדש לתלונות של חיילים דתיים

פקדו עליך להוריד זקן, לבקר בכנסייה או הכשרות בבסיס נפגעה? עמותה חדשה שהקים הרב עמיחי אליהו תחת השם "צו 1" הוקמה בימים אלה במטרתה לאסוף כמה שיותר עדויות של חיילים דתיים ומסורתיים החשים פגיעה דתית על ידי מפקדיהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/16 08:30 יב באב התשעו

במקום טלפון לרב: מוקד תלונות חדש לתלונות של חיילים דתיים
יחצ, צילום: יחצ

"נציב התלונות לחיילים דתיים"? לאור ריבוי התלונות של חיילים דתיים ומסורתיים על שינוי מגמה ביחס של מפקדי צה"ל על שמירת הערכים והדגשים ההלכתיים, הוקמה עמותה חדשה בשם "צו אחד" שתכליתה, איסוף תלונות על אירועים ומקרים בהם חיילים נפגעו בזכויותיהם המסורתית והדתית. את העמותה הקים הרב עמיחי אליהו, יו"ר איגוד רבני קהילות

לאחרונה התעסקה התקשורת במספר מקרים בהם חויבו חיילים דתיים לגלח את זקנם, להאזין להרצאות שאינם הולמות ופוגעות במסורת היהודית, סיורים וביקורים בכנסיות ועוד. גם לאחר שהתלוננו בקרב הרבנים הצבאיים, הפקודות וההוראות נמשכו.

עמותת "צו אחד" שמה לה למטרה לאגור את התלונות שתגענה למוקד מיוחד שהוקם לצורך זה. התלונות ייבדקו והן יועברו כדו"ח שלם לרבנות הצבאית ולמפקדי צה"ל האחראים.

העמותה אף פתחה דף פייסבוק ואתר בהם יועלו התלונות והראיות של אותם חיילים, ללא פרטים מזהים, שיעידו על הפגיעה בזכיותיהם הבסיסיות. במקביל תצא העמותה בקמפיין נרחב (המודעה המצורפת) בעיתונות הדתית והמגזרית ואף בפניה אישית על ידי שליחת הודעות אישיות לחיילים המשרתים כעת או עומדים לפני גיוס.

מקימי העמותה יוזמים עוד מספר דברים להעלאת המודעות בקרב מקבלי ההחלטות בצה"ל ובשירות הציבורי מאחר שמדובר בתופעה הולכת ופושטת בקרב של החיילות בארץ והדבר פוגע בצורה משמעותית ביכולתם של חיילים להמשיך ולשרת מבלי שיפגעו זכויותיהם בתחום הדת, דבר שלא היה קיים מעולם.

בימים הקרובים תשלח בהודעת וואצאפ לכ-40 אלף חיילים בשירות ולפני גיוס, לקצינים ולשדרת הפיקוד הצה"לי המודעה הבאה הקוראת לחיילים למסור עדות באמצעות דף הפייסבוק שהוקם ע"י העמותה או באתר האינטרנט או דרך המוקד הטלפוני.

מקימי העמותה, אומרים כי : ״עמותת ׳צו 1׳ קמה לה במטרה להחזיר את היחס החיובי של הצבא כלפי החיילים הדתיים והמסורתיים. אנו מגלים סימנים של שינוי מגמה בפירוד הבכיר של צה'ל המונע מחיילים לקיים אורח חיים דתי ומסורתי, ללא סיבה מוצדקת. מטרתנו להעניק לחיילים הדתיים הגנה וסיוע כדי שיוכל להמשיך ולשרת את עם ישראל מבלי לפגוע באמונתם הדתית והיהודית״