במקביל לבג"ץ: צווי פינוי נתלו בעמונה

ביממה האחרונה נתלו צווי פינוי בעמונה המודיעים לתושבים כי נאסר עליהם לשהות במקום בעוד כ-48 שעות. הלילה ייכנס הצו לתוקף

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/17 13:05 ד בשבט התשעז

במקביל לבג"ץ: צווי פינוי נתלו בעמונה
צבי סוכות, צילום: צבי סוכות

ביממה האחרונה נתלו בעמונה "צו מבנים בלתי מורשים" בצווים נכתב כי לאחר 48 שעות לא ייכנס אדם לתחום ולא ישהה בו. לאחר 48 שעות, כל אדם השוהה בתחום, חייב לצאת אל מחוצה לו". בנוסף נכתב בצו כי "בעליו, או מחזיקיו של כל רכוש המצוי בתחום ההכרזה, חייב להוציאו אל מחוצה לו, הכל בכפוף לאמור בצו בדבר מבנים בלתי מורשים". הצו נחתם כבר אתמול כך שמהיום בלילה על פי הצו אסור לאף אדם לשהות בעמונה.

בג"ץ ידון היום במתווה עמונה, לאחר שבעלי קרקעות פלסטינים עתרו באמצעות ארגון "יש דין", בבקשה לעצור את המתווה מסיבות משפטיות. אם המתווה יוקפא, ייתכן שפינוי עמונה ייערך מיידית.

אתמול הגישה המדינה את תשובתה לעתירות של הערבים כנגד מתווה עמונה הכולל בנייה על ההר במסגרת פתרון 'נכסי נפקדים. המדינה ביקשה לדחות את העתירה ולהתיר לה להתחיל ולממש את המבנה מטעמי שמירת השלום והסדר באזור: "בנסיבות המיוחדות של העניין שלפנינו, כאשר מטרת המתווה הינה שמירה על הסדר והביטחון, בהתבסס על חוות דעת גורמי הביטחון; ובהינתן שלא נמצאו חלופות אחרות על בסיסן ניתן היה להגיע לפינוי מוסכם ובדרכי שלום, כך שלא יהיה בו כדי להפר את הסדר הציבורי באזור".

"מדובר באירוע נפיץ בעל השלכות ביטחוניות החורגות מזירת הפינוי עצמה" נכתב בתשובת המדינה, "לפיכך, עמדת המפקד הצבאי והדרג המדיני, השעונה על חוות דעת גורמי הביטחון, היא שקיים אינטרס ביטחוני רב משקל בהשגת פתרון שיאפשר פינוי בהסכמה של עמונה".