"במעגלי צדק" יפרידו בין הרבנים לרפורמים

בעקבות חשיפת כיפה, שינה ארגון "במעגלי צדק" את תוכנית האירוע הצפוי בי"ז בתמוז: הרב שרלו ישא דברים בנפרד מהמשתתפים הרפורמים בכנס

חדשות כיפה אורי פולק 17/07/11 17:25 טו בתמוז התשעא

"במעגלי צדק" יפרידו בין הרבנים לרפורמים

באירוע השנתי של התנועה החברתית-דתית "במעגלי צדק" שיתקיים השבוע, בי"ז בתמוז, יפרידו המארגנים בין הרבנים האורתודוקסיים לבין הגורמים הרפורמים שישתתפו בכנס - זאת בעקבות חשיפה כיפה.

היום (א') פרסמה התנועה "במעגלי צדק" לו"ז מעודכן של הכנס שיתקיים השבוע, לפיו הרב יובל שרלו לא ישתתף בפאנל המשותף עם גלעד קריב מהתנועה הרפורמית, אלא יתכבד בנשיאת דברים לפני שיחל הפאנל עצמו. לכיפה נודע כי השינוי התבצע בעקבות פנייה של הרב שרלו ל"במעגלי צדק", במסגרתה טען כי שילובו בפאנל עם רפורמים נעשה שלא על דעתו וכי מדובר במציאות שאינה נוחה לו. עם זאת, הבהיר הרב שרלו לתנועה כי גם אם לא ישנו את התוכנית, הוא יגיע וישא דברים, מפני שהוא מכבד את התנועה וערכיה.

כפי שפורסם לראשונה בכיפה, הרבנים יובל שרלו ובני לאו היו צפויים לנאום מעל הבמה המרכזית בכנס "במעגלי צדק", יחד עם גלעד קריב, ראש התנועה הרפורמית בישראל. השתתפותם של הרבנים שרלו ולאו זכתה לביקורת נוקבת מטעם הרב יעקב אריאל, חבר הנהלת "צהר" ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, שביקר את השתתפות הרבנים וטען כי "הרבנים האלה גורמים נזק. אני מוחה נגד התופעה הזאת ומקווה שהם ימצאו דרך לתקן את המעוות ולא להגיע לכנס", אמר הרב אריאל. לדבריו, "אני לא מבין מה הרפורמים עושים בכנס הזה. העובדה שרבנים שלנו משתתפים איתם באותו מקום, גורמת לכולם להאמין שזה רב וזה רב. הם לא רבנים. הרפורמים רק רוצים לגיטימציה".