במסגרת הסדר הטיעון: אופק בוכריס יחויב להתנצל באופן פומבי

במסגרת הסדר הטיעון, יחויב תא"ל במיל בוכריס לפרסם מכתב התנצלות מהמתלוננות נגדו, שעתיד להתפרסם היום. בוכריס צפוי להודות בבעילה אסורה בהסכמה כשסעיף האונס יוסר מכתב האישום.

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/12/16 13:32 א בכסלו התשעז

במסגרת הסדר הטיעון: אופק בוכריס יחויב להתנצל באופן פומבי
כרמלה מנשה, צילום: כרמלה מנשה

בשעות אלה שוקדים תא"ל במיל' אופק בוכריס ופרקליטיו, מכתב התנצלות שצפוי להתפרסם ככל הנראה בשעות הקרובות. המכתב הוא חלק מעסקת הטיעון המתגבשת בעניינו ומלבד לקיחת אחריות על מעשיו, בוכריס צפוי גם לכתוב שהוא מתנער מדברי מקורביו על המתלוננות.

מכתב ההתנצלות יתפרסם על פי דרישתה של התביעה הצבאית, זאת כחלק מעסקת הטיעון שעומדת על סף חתימה. על פי הפרסומים האחרונים, על אף הכחשותיו הנחרצות של בוכריס לטענות של המתלוננות נגדו, הוא יודה בבעילה אסורה בהסכמה של אחת המתלוננות ובהתנהגות בלתי הולמת כלפי השניה. סעיף האונס לעומת זאת, יושמט מכתב האישום נגדו.

במסגרת עסקת הטיעון, בוכריס לא יישב בכלא אלא יקבל מאסר על תנאי וככל הנראה יורד לדרגת אלוף משנה. על פי הפרסומים בוכריס הסכים להודות בחלק מן האישומים הכוללים יחסים בהסכמה תוך ניצול יחסי מרות, בעקבות לחץ מצד בני משפחתו לסיים את הפרשה ובמקביל התביעה תוותר על אישומי האונס. אתמול הציגה התביעה את ההסכם המתגבש עם בוכריס למתלוננת המרכזית שהסכימה להסדר הטיעון שהושג. בכך נסללה הדרך לחתימה על העסקה וסיום הסאגה שהחלה בחודש פברואר האחרון.