במוצ"ש: אחרי הויכוחים על אזריה- מתאחדים

ארגון גשר, זיו שילון שנפצע בגבול עזה ואמהות שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו מקיימים עצרת אחדות לאור הלך הרוח הציבורי הקשה בעקבות הרשעתו של החייל אלאור אזריה

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 05/01/17 13:47 ז בטבת התשעז

במוצ"ש: אחרי הויכוחים על אזריה- מתאחדים
מיכל אביאור - סוכנות תצפית, צילום: מיכל אביאור - סוכנות תצפית

זיו שילון, שנפצע בפיצוץ מטען בגבול רצועת עזה ב-2012 ואיבד את ידו השמאלית, ואמהות שלושת הנערים שנחטפו בקיץ 2014, רחלי פרנקל, בת גלים שער ואיריס יפרח קוראים לציבור להגיע לעצרת אחדות בכיכר רבין בתל אביב במוצאי שבת הקרובה. העצרת מתקיימת על רקע הפילוג שנוצר בחברה הישראלית כתוצאה ממשפטו המתמשך והרשעתו של החייל אלאור אזריה בהריגה.

העצרת מתקיימת יום אחרי משפטו של אלאור עזריה, הפרשה שהסעירה ואף פילגה את החברה הישראלית יחד עם ארגון גשר, בארגון אומרים כי אי אפשר להתעלם מהאווירה הקשה ברשתות החברתיות לאור הכרעת הדין של אזריה אתמול בבית הדין הצבאי בתל אביב.

אמש, בשעת לילה מאוחרת, העלה זיו שילון פוסט כואב שקורא לכל חבריו בפייסבוק להגיע יחד איתו לכיכר רבין במוצאי שבת על מנת לזעוק לאחדות ישראל. ארגון גשר הרימו את הכפפה ופרשו את חסותם בארגון ובלוגיסטיקה של האירוע.

"מדובר בפרשה שהעמיקה לא מעט שסעים שאנחנו עובדים לתקנם מידי יום" אומר אילן גאל דור, מנכ"ל ארגון גשר. "היוזמה של שילון מבורכת ולפעמים עלינו להזכיר לעצמנו שכוחנו באחדותנו. זה הזמן לצאת ולזעוק לאותו 'יחד' שלפעמים נראה כל כך חמקמק".

בת גלים שער, אמו של גיל-עד שער שנחטף ונרצח בקיץ 2014 יחד עם איל יפרח ונפתלי פרנקל, אומרת כי "ברגעי חולשה צריך לזכור שהמכנה המשותף בינינו גדול יותר מהדברים המפרידים זאת ההזדמנות להוכיח שיש בנו את הפוטנציאל להיות מאוחדים גם כאשר הימים קשים ואולי דווקא כשימים לא קלים עוברים עלינו".

בפוסט שהעלה אתמול שילון לדף הפייסבוק שלו הוא כתב על תחושותיו הקשות לאור הלך הרוח הציבורי בעקבות מקרה אזריה. "אני, שלא בכיתי ברגעים קשים שאיני מאחל לאיש, ישבתי היום ופשוט וביכיתי, לבד עם עצמי, דמעות מאופקות אך מלאות כאב כפי שלימדו אותי לבכות בצבא על אחים לנשק שאבדו לי, בכיתי על עם ישראל שקורע את עצמו לרסיסים בשנאה חסרת תקדים. בכיתי על הידיים שהשארתי בעזה ושאלתי את עצמי אולי בפעם הראשונה בחיי, האם היה שווה להילחם על עם ששונא את עצמו?".

שילון הוסיף כי הוא שומע אנשים שאומרים כי לא ישלחו את ילדיהם לצבא לאור משפט אזריה. "לצבא שבו איבדתי חברים כה רבים בשמירה על המולדת, הם לא ילכו? לצבא שהיה עד כה קונצנזוס, מגדל אור לכל צבאות העולם והיום חלקים מהעם עליו הוא מגן קוראים לרצח של העומד בראשו? לצבא הזה הם לא ילכו? לצבא היחיד שמבטיח את קיומו של העם הזה. כמה כואב לי לשמוע את האמירות היום, בלי קשר לאג׳נדה פוליטית, הכל פשוט מלא שנאה".