במוצאי החג גילו תושבי לוד קליעים בסוכה

ירי תועה מהשכונות הערביות מסכן את חייהם של תושבי לוד. אמש נתגלו, שנה שנייה ברציפות, קליעים שחדרו אל סוכות התושבים. בשנה שעברה נפצע ילד בן חמש מכדור תועה שחדר אל הסוכה בה ישן

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 25/10/16 14:32 כג בתשרי התשעז

במוצאי החג גילו תושבי לוד קליעים בסוכה
המטה האזרחי לוד, צילום: המטה האזרחי לוד

תושבי שכונת רמת אלישיב בלוד, מרביתם חברי הגרעין התורני בעיר, שמעו במהלך חג הסוכות צרורות ירי, אחת המשפחות אף שמעה צלילה פגיעה בסכך אך לא מצאה קליע, רק לאחר פירוק הסוכה אמש נמצא בסכך הסוכה קליע בקוטר 5.56 מ"מ המשמש לרוב את כוחות הביטחון. בנוסף נמצא בסוכה נוספת קליע בקוטר 9 מ"מ.

"חג ראשון אנחנו יושבים בסוכה ושומעים צרורות של ירי" סיפרה תושבת השכונה. "פתאום שמענו פגיעה בסכך אבל לא ראינו כלום, היה ברור שפגע משהו אבל אם אין כדור אין הוכחה, ועכשיו בפירוק הסוכה קיבלנו את ההוכחה, וגם את הנס שלנו משום שכולנו ישבנו בסוכה". בשבוע שלפני סוכות חדר קליע נוסף למרפסת באחד הבניינים בשכונה.

גם בשנה שעברה נורו קליעים לעבר אחת מהסוכות של תושבי הגרעין התורני בלוד, ילד בן חמש שישן בסוכה נפגע בראשו מקליע שחדר לעצם הגולגולת שלו, בדרך נס הפגיעה הייתה קלה בלבד. במשטרה סגרו את התיק לאחר חודשיים מחוסר ראיות ובטענה כי האירוע היה פלילי. עלות פינוי הילד שנפצע לבית החולים איכילוב, בסך 10 אלף ש"ח, נפלה על כתפי ההורים מאחר והאירוע לא הוגדר כלאומני או כאירוע טרור.

כדורים תועים, תוצאה של ירי בשכונות הערביות של העיר, מגיעים לא אחת אל בתיהם של תושבי לוד ומסכנים את חיי התושבים.

(צילום: המטה האזרחי לוד)