במועצה האזורית שומרון מתנערים מהסרטון: אינו על דעתנו

במועצה האזורית שומרון התנערו היום בצהריים מהסרטון של ועד מתיישבי שומרון שעורר סערה והבהירו: "הסרטון המדובר לא קשור למועצה האזורית שומרון ואינו על דעתנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/02/15 12:37 כו בשבט התשעה

במועצה האזורית שומרון מתנערים מהסרטון: אינו על דעתנו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הסערה סביב הסרטון של ועד מתיישבי שומרון מסרבת להירגע גם בתום שעות ארוכות, והיום בצהריים (א') מוציאים במועצה האזורית שומרון הודעה רשמית בה הם מתנערים מהסרטון ומבהירים כי אינו על ידיעתם. "הסרטון המדובר לא קשור למועצה האזורית שומרון ואינו על דעתנו", פרסמו במועצה האזורית שומרון הודעה קצרה בה הבהירו כי אין לסרטון קשר למועצה.

מדובר בהתנערות משמעותית מצד גוף אשר נטען בעבר כי הוא מממן את ועד מתיישבי שומרון וכי על פי הטענות הינו הגוף המפעיל את הועד. ההתנערות מגיעה כפי הנראה מכיוון שבשומרון, שם ספגו בחודשים האחרונים מכה קשה בעקבות חקירתו של ראש המועצה גרשון מסיקה, לא מעוניינים בעוד יחסי ציבור שנויים במחלוקת למועצה.

כזכור, אתמול בערב פרסמו אנשי ועד מתיישבי השומרון סרטון בו נראה ראה עורכו כביכול של ה"דר שטרימר" עיתון פרו נאצי שפעל טרם השואה ושהוביל מהלכים אנטישמים נגד היהודים, כשהוא משתמש ביהודי לבוש שחורים ובעל אף ארוך, כשהכוונה כפי הנראה למייצג ארגון שמאל, להרוס את ההתיישבות ביהודה ושומרון. בין היתר נראה היהודי כשהוא מקבל כסף מהאירופאי ובתמורה משתף פעולה עם האירופאים. בסוף הסרטון נראה היהודי כשהוא תולה את עצמו, כשרקע לפני נראה אותו עורך כביכול קורא עיתון עליו צילום של הכניסה לאוושויץ.

בעוד ברור כי הסרטון נועד לזעזע את הצופים, נראה כי על פי חלק לא מבוטל מהם הסרטון עבר את הגבול. “יש את הרגע הזה שגבלס תובע אותך על הפרה של זכויות יוצרים", כתב גולש בדף הפייסבוק של ועד מתיישבי שומרון במחאה על הסרטון ואחר הוסיף "הסרטון הכי אנטישמי שנוצר אי פעם. כל הכבוד לכם. מי המממן? משרד הרייך?”.

היום בצהריים הגיבו בועד לדברים והבהירו כי אינם מתנצלים עליהם. "הצלחנו לזעזע אתכם הבוקר ולעורר דיון ציבורי? זו הייתה המטרה", כתבו בתגובה בדף הפייסבוק שלהם והוסיפו כי המטרה הייתה להעלות לסדר היום את העובדה שאנשי שמאל שונים משתפים פעולה עם האירופאים.