במהלך החופשה: התלמידים יעסקו בזהירות בדרכים

במסגרת תוכנית הקיץ של המנהל לחינוך דתי, "חמד של חופש", יעסקו התלמידים בסוגיית הזהירות בדרכים. אברהם ליפשיץ: התוכנית תסייע לשמור על בטיחות הילדים

חדשות כיפה אורי פולק 19/07/11 13:27 יז בתמוז התשעא

במהלך החופשה: התלמידים יעסקו בזהירות בדרכים
specialkrb-cc-by, צילום: specialkrb-cc-by

מנהל החינוך הדתי יקיים גם השנה את תוכנית הקיץ "חמד של חופש", במסגרתה יתקיימו פעילויות חינוכיות בשיתוף תנועות בציונות הדתית ופעילויות התנדבותית שונות בקהילה בהם לוקחים חלק תלמידי החינוך הממ"ד.

השנה הוחלט בחמ"ד לשתף פעולה עם ארגון "אור ירוק" כדי לעסוק בסוגיית הזהירות בדרכים, תחת הכותרת "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

ראש המנהל לחינוך דתי, הרב אברהם ליפשיץ, מסביר כי "אורח החיים של חמ"ד הוא בית החינוך של הילד הוא בדיוק כמו המשפחה שלו, ולכן המורים - כמו ההורים - נמצאים בקשר ודואגים לילדים גם בחופשה ולא רק בזמן הלימודים". לדבריו, "הנושא של היפגעות ילדים בתאונות בקיץ הוא קרוב מאד לליבנו, וכאשר עלו רעיונות שונים לפעילות הקיץ הקרוב, החלטנו לקיים פרויקט משותף עם "אור ירוק". אנו בטוחים, כי העיסוק בבטיחות בדרכים והעשייה בנושא יהיו בעלי השפעה לא רק בקיץ אלא לאורך השנה כולה, ויסייע לשמור על בטיחותם של הילדים".

התלמידים יקיימו במהלך החופשה פעילות חינוכית-ערכית משותפת להתנהגות מצילת חיים בקרב תלמידי כיתות ג'-ו' בבתי הספר היסודיים.

בפעילות זו ישתתפו 200 בתי ספר של החינוך הדתי, ויודרכו 60,000 תלמידים בכל רחבי הארץ. הפעילות תתמקד בהליכה בטוחה וחציית כביש באופן בטוח, רכיבה בטוחה על אופניים ונסיעה בטוחה ברכב.

כמו כן מתכננים בחמ"ד לקיים פעילות נוספת למען הסברה ומניעה בעשרות מוקדים ציבוריים ברחבי הארץ. התלמידים יתלו שלטים, יחלקו פליירים ויעסקו עם הציבור בהסברה אודות חשיבות הזהירות בדרכים.