במד"א הגשימו משאלה: החולה האנוש הגיע לכותל

דוד שניר, החולה במחלה ממארת, ביקש מצוות האמבולנס לאפשר לו להתפלל, אולי בפעם האחרונה, בכותל המערבי. כך זה נראה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 02/01/13 11:05 כ בטבת התשעג

במד"א הגשימו משאלה: החולה האנוש הגיע לכותל
דוברות מדא, צילום: דוברות מדא

דוד שניר, חולה במחלה ממארת שפונה אתמול (ג‘) על ידי מד“א לבדיקה שגרתית בירושלים, ביקש מאנשי צוות האמבולנס להתפלל בכותל המערבי. דוד, תושב תל אביב, סובל מכאבים עזים הנלווים לכל תזוזה שלו ועל כן נזקק לסיוע של צוות מד"א בהעברתו לבדיקה. במהלך הנסיעה לירושלים ביקש להביט על הדרך מחלון האמבולנס, ולאחר הבדיקה הוא היה אמור לשוב אל ביתו, אך בטרם יצאו מירושלים הייתה לו בקשה קטנה מחובש רפואת החירום של מד"א יוני עוזיהו שליווה אותו: "אני רוצה להגיע לכותל".


(צילום: דוברות מד"א)

הבקשה הפשוטה אינה פשוטה כלל ונזקקה לאישור מיוחד ולהתגייסות של אנשי הצוות הרפואי של מד"א ואנשי האבטחה בכותל, שכן דוד מרותק למיטת הטיפולים. דוד ביקש והסביר לצוות מד"א: "אני אדם מאמין, אפילו לבית כנסת איני מסוגל להגיע, יש סיכוי סביר שלא יזדמן לי יותר עקב מחלתי להגיע לכותל שכן הנסיעה מקשה עליי את הדרך ומצבי הבריאותי קשה״. לאור הבקשה המיוחדת מגן יוסי כהן, מנהל מרחב דן נתן את האישור וצוות האמבולנס יצא לכיוון הכותל.

כאשר הגיעו לכותל הסתייעו הפרמדיקים בשוטרי ומאבטחי האתר, שאישרו להם להגיע עד לכותל עצמו עם מיטת האמבולנס. דוד, נרגש כולו, הניח תפילין ושם פתק בין האבנים העתיקות. יוני עוזיהו, שליווה את שניר, סיפר כי הוא ”כבר 12 שנים מסייע לטפל באלפי בני אדם ופיניתי באמבולנס לא מעט חולים, מעולם לא נתקלתי במקרה מרגש שכזה, כאדם מאמין מר שניר אפשר לי לעשות מצווה מאוד גדולה ביהדות, מצאתי את עצמי עמוד לידו סמוך לכותל כששנינו מזילים דמעה מהתרגשות".