בלעדי: 200 חיילים דתיים יצאו באישור מאירוע שכלל שירת נשים

מפקד החטיבה אישר את יציאתם של חיילים דתיים מאירוע רשמי של חטיבת כפיר, מאחר והוא כלל שירת נשים. הדבר נעשה בהתייעצות עם רב החטיבה, כהפקת לקחים מאירועים קודמים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 30/07/13 12:39 כג באב התשעג

בלעדי: 200 חיילים דתיים יצאו באישור מאירוע שכלל שירת נשים
נצח יהודה, צילום: נצח יהודה

צה“ל מפיק לקחים? בעצרת חטיבת כפיר שהתקיימה לפני כשבועיים לציון שבע שנים להקמת החטיבה, יצאו 200 חיילים דתיים מהאירוע לאחר שהחלה בו שירת נשים, זאת לאחר שיציאתם אושרה על ידי מפקד החטיבה, אל“מ אודי בן מוחא (שהוחלף השבוע על ידי אל“מ אשר בן לולו - נ.ב).

באירוע, שהתקיים ביער חולדה, השתתפו כ-3,000 חיילים וקצינים מהחטיבה והוא התקיים תחת הוראה לנוכחות חובה. בשלב ההכנות לטקס זימן מפקד החטיבה את רב החטיבה, סרן הרב שהם עורקבי, שצפה בחזרות הגנרליות בטקס והעביר את רשמיו על האירוע. לאחר צפייה בחזרות אמר רב החטיבה למח"ט כי החל מהדקה ה-39 לטקס מתקיימת שירת נשים ויש לתת מענה לדבר ולאפשר לחיילים הדתיים לצאת מהאירוע.

אל"מ בן מוחא אישר כי מרגע תחילת הופעת הנשים על הבמה, יוכלו חיילים דתיים לעזוב את הטקס. במשך יומיים עבר רב החטיבה בין כל הבסיסים והמוצבים בהם שירתו חיילים דתיים ותדרך אותם בדבר קיום האירוע, שירת הנשים והוראת המח"ט. אל הטקס התייצבו כאמור כל יחידות החטיבה אולם מרגע הופעתן של נשים על בימת האירוע כ-200 חיילים מהנח"ל החרדי וחלקם מישיבות ההסדר יצאו בעיצומו של הטקס הצבאי באין מפריע מבעד שער יציאה אחורי שהוכן לכך מראש על ידי החטיבה.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il