בלעדי: פעילים בבית היהודי חוששים ממחטף של בנט

חברי מרכז הבית היהודי מחכים לתאריך להצבעה על המלצות ועדת לוי לתיקונים בחוקת המפלגה ולבנתיים חוששים ממחטף שבו המרכז יכונס וימנע מהם להציב מועמד אחר במקומו של בנט

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/02/16 19:14 א באדר א'

בלעדי: פעילים בבית היהודי חוששים ממחטף של בנט
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת לוי שמונתה לבחון את חוקת הבית היהודי גיבשה את מסקנותיה זה מכבר, אך המסקנות טרם אושרו במרכז המפלגה. פעילי מרכז בבית היהודי חוששים כי בנט יכנס את מרכז המפלגה במפתיע ויעביר מספר שינויים שישמרו את כוחו במפלגה וימנע מהם להתכונן כראוי ולהתנגד לו.

מאז הכינוס האחרון שהתפוצץ בספטמבר 2014, קיים נתק גדול בין השר בנט לבין פעילי המרכז של המפלגה. לאחר שהצביעו במפלגה על החוקה שהציג בנט, ושהקטינה את כוחם של הפעילים במפלגה, הושגה פשרה לפיה תקום וועדה בראשותו של הרב יצחק לוי שתמצא איזון בין יו"ר המפלגה לחברי המרכז. מאז מנסים חברי המרכז להשיב את כוחם ולהוריד מעוצמתו של בנט.

"מאז כניסתו של בנט למפלגה, אין יו"ר למרכז המפלגה וגם אין נשיא. בנט התנתק לגמרי מפעילי השטח" אומר לכיפה איציק משה, יו"ר סניף הבית היהודי בירושלים. "בנט מעדיף ללכת לאירועים גדולים ולנאום מעל במות מאשר לדבר עם אנשיו".

פעיל נוסף, מוותיקי המפלגה, אמר כי הסיבה שהכינוס נדחה זמן כה רב, היא מכיוון שהמסקנות החדשות שאומצו על ידי וועדת לוי, מקטינות מכוחו של בנט, המחכה לטיימינג הנכון, בו שיוכל להתפאר בהישג מסויים ולבקש את סמכויותיו בחזרה. "זה מקצץ לו את הכנפיים בצורה דרסטית, כל השינויים האלה. אני בטוח שכאשר יהיו פריימריז ליו"ר המפלגה, קבוצות אחרות יתארגנו עם מועמד משלהם".

(צילום: פלאש 90)

אחד מהשינויים הבולטים בחוקה החדשה איתו מנסים להתמודד במפלגה, הוא נושא השריונים ברשימת המפלגה לכנסת. לאחר הכשלונות שהיו לבנט עם השריון של ינון מגל והשיריון של אלי אוחנה, המליצה הועדה כי יו"ר המפלגה יוכל לשריין רק חבר כנסת אחד בעשירייה במקום שלושה חברי כנסת בחוקה הנוכחית. שינוי בולט נוסף הוא מינוי של מזכ"ל המפלגה, שידרש לקבל את אישור חברי המרכז.

אברהם צימרינג, פעיל בולט נוסף במפלגה, אמר כי תאריך המפגש עדיין מעומעם, וככל הנראה הוא יערך בתחילת חודש מרץ. "אני מטיל ספק בקיומו של המפגש, וכנראה שהוא עוד יידחה". לדבריו של צימרינג אי הוודאות בנוגע לתאריך הכינוס הוא חלק מהטקטיקה של בנט "הם יודיעו לפעילים ברגע האחרון, כי הם רוצים להפתיע אותם שלא יהיה להם זמן להתארגן. הרי יהיו בחירות לנשיאות המרכז וגם ליו"ר, כנראה שבנט מעוניין להכין את האנשים שלו".

מלשכתו של יו"ר המפלגה ושר החינוך נפתלי בנט, טרם נמסרה תגובה.