בלעדי ל'כיפה': ראש אכ"א מחפש רבנים להידברות עם צה"ל

ל'כיפה' נודע כי האלוף טופולנסקי נפגש אמש עם אל"מ במיל' יונתן ברנסקי. השניים שוחחו על המתח שנוצר בין הצבא למגזר הסרוג סביב סוגיות הדת בצבא. בנוסף ביקש ראש אכ"א המלצות לרבנים שיהיו חלק מהוועדה שתוקם

חדשות כיפה משה ויסטוך 07/12/16 09:02 ז בכסלו התשעז

בלעדי ל'כיפה': ראש אכ"א מחפש רבנים להידברות עם צה"ל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בצה"ל רוצים שקט. הסערה סביב הכוונה לשלב נשים כלוחמות שיריון ואולי חי"ר הובילה את ראש אכ"א, האלוף חגי טופולנסקי, להיפגש אתמול בערב עם אל"מ במיל' ומג"ד הנחל החרדי לשעבר, יונתן ברנסקי. כך נודע ל'כיפה'.

האלוף טופולנסקי קרא לברנסקי והתייעץ עמו בנושא המתח שנוצר בין הציונות הדתית וצה״ל ובנושא שילוב נשים ביחידות לוחמות. ברנסקי הסביר את השקפתו בעניין שילוב לוחמות וכן את דעתו על משבר האמון שנוצר מול חלקים מהמגזר הדתי-לאומי ועל הסיבות שהביאו להיווצרותו.

(צילום: באדיבות המצולם)

לדברי ברנסקי, "ראש אכ"א מבין שיש בעיה ושחשוב להרגיע את המתח ולשקם את האמון". האלוף טופולנסקי גם הדגיש שצבא רוצה לשמור על מעמדו כצבא העם וכי הוא רואה את משימת הנמכת הלהבות מול הציונות הדתית, כחשובה ביותר. בהתייחסו לנושא פקודת גידול הזקנים, אמר האלוף כי הוא יבהיר שכל חייל דתי שמגדל זקן מסיבות דת לא יצטרך לגלח את זקנו.

כמו כן, הוא ביקש מאל"מ במיל' ברנסקי, להמליץ לו על רבנים מהציונות הדתית שיהיו חלק מהוועדה שהוא יקים לטובת שיפור השיח, חיזוק האמון והטיפול בבעיות.

בשבוע שעבר פרסמנו ב'כיפה' על כך שאחת ההבטחות שנתן הרמטכ"ל, גדי אייזנקוט, לרב חיים דרוקמן, היתה הקמתה של ועדת רבנים מיוחדת. עוד פרסמנו שהפורום שיוקם ייקרא ה'פורום המשותף', שאליו ישלחו את נציגיהם, איגוד המכינות, איגוד ישיבות ההסדר, המדרשות והמכינות לבנות, רבנים צבאיים במילואים והרבנות הצבאית הראשית. הפורום אמור לגבש נייר עמדה בנושא ההשלכות של פקודת 'השירות המשותף' על חיילים וקצינים דתיים. לאחר מכן יוגשו ההמלצות לרא"ל אייזנקוט ותוקם ועדה משותפת, לפורום ולצבא, שתבחן את יישום ההמלצות בשטח.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "הפגישה התקיימה כחלק משיח שוטף עם גורמים שונים, ועסקה בדרך להידברות וחיזוק המשותף בין האוכלוסיות השונות בצה״ל ובחברה הישראלית".