בלעדי: בניגוד לנהלים, מזכיר מחלקת הכשרות ברבנות ירושלים הוא גם משגיח כשרות

בניגוד לחוזר מנכ"ל עבד מזכיר מחלקת הכשרות של ירושלים כמשגיח כשרות במלון. מנהל המחלקה בתגובה: שבת אינה יום עבודה מן המניין

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 15/06/16 16:49 ט בסיון התשעו

בלעדי: בניגוד לנהלים, מזכיר מחלקת הכשרות ברבנות ירושלים הוא גם משגיח כשרות
shutterstock, צילום: shutterstock

ראש ישיבת עתניאל הרב ראם הכהן, התארח בחג השבועות בבית המלון קראון פלז'ה בירושלים. במהלך החג נכנס הרב הכהן למטבח בית המלון ושם לב כי דברים אינם מתנהלים שם כשורה מבחינה הלכתית. כשהעיר למשגיח הכשרות, התעורר וויכוח הלכתי בינו לבין המשגיח במלון שאף דיבר אליו בצורה שאינה מכובדת. בבירור מהיר לאחר השבת התברר כי מלבד הנושא ההלכתי, דוד מלכה, המשגיח במלון הוא גם מזכיר מחלקת הכשרות ברבנות ירושלים מה שמנוגד לנהלים במשרד הדתות.

על פי חוזר מנכ"ל, יש איסור מפורש למזכיר המחלקה לשמש גם כמשגיח כשרות. "כל אדם המכהן כיושב ראש מועצה או כמזכיר מועצה המשמש מורשה חתימה במועצה או כמנהל מחלקת כשרות או כמזכיר מחלקת כשרות או כרב עיר או כרב ממונה על הכשרות או כמפקח כשרות לא ישמש כמשגיח כשרות מטעמה", נאמר בחוזר המנכ"ל שנכתב בשנת תש"ע.

זוהי לא הפעם הראשונה ששמו של מלכה עולה, בנוגע לטענות שהוא משמש כמשגיח כשרות מלבד תפקידו כמזכיר המחלקה. לפני כשנה עלו טענות בדבר עבודתו של מלכה כמשגיח כשרות בסניף מגה בעיר זאת מלבד 5 מבני משפחתו שעובדים אף הם כמשגיחי כשרות, למרות שיש לציין כי הם מונו עוד בטרם חוזר המנכ"ל שאוסר זאת.

הרב שמואל בורנשטיין, האחראי על כשרות בתי המלון בירושלים אמר ל'כיפה' כי הוא שוחח עם רבה של ירושלים הרב שטרן והגיע עמו להבנות בנוגע להערותיו של הרב רא"ם הכהן וכי הדברים ישונו כפי דרישותיו של ראש הישיבה.

בנוגע לעבודתו של מלכה בניגוד לחוזר המנכ"ל, מנהל מחלקת הכשרות ברבנות ירושלים, הרב יעקב רוחמקין מסר בתגובה ל'כיפה' כי "הנ"ל משמש כמשגיח שבת בלבד, שהוא אינו יום עבודה מן המניין כידוע. וכן הוא החל את עבודתו טרם חוזר מנכ"ל האוסר זאת לכאורה".