בלי פקידים: השר אורי אריאל מעביר תקציבים לרמת הגולן

אורי אריאל ניסה להעביר 5 מיליון שקלים כדי להעביר תוכנית מחקר ופיתוח לאזור הצפון. הייעוץ המשפטי עצר את המהלך בטענה שלא נעשה בצורה תקינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/06/16 08:07 יד בסיון התשעו

בלי פקידים: השר אורי אריאל מעביר תקציבים לרמת הגולן
דוברות, צילום: דוברות

תחת הכותרת "קובע עובדות בשטח: אורי אריאל מעביר את המחקר החקלאי לצפון" מפרסם עתון כלכליסט כי שר החקלאות אישר העברה של 5 מיליון שקל למועצה האיזורית גולן, ללא ידיעת הפקידות האחראית. הוועדה שאישרה זאת כללה את ראש המועצהו יועמ"ש המשרד בלמה את המהלך.

הפרשה החלה בינואר, מסבירה הכתבת רוני זינגר, כשאריאל ביקר באיזור וסיכם עם ראש מועצת רמת הגולן אלי מלכה, כי האחרון יגיש לשיפוטו תוכנית מחקר ופיתוח בנושא מזון עלית, ואף קבע כי היא תתוקצב ב־5 מיליון שקל ממשרד החקלאות ועוד תקציב מהחטיבה להתיישבות וקק"ל. לא ברור על מה נשענה ההבטחה, שכן על פי נהלי המשרד, לא ניתן להבטיח תקצוב תוכנית מחקר, בלי שעברה תהליך מסודר של קול קורא, ועדת שיפוט ובחירה בידי צוות מומחים.

כחלק מתוכנית גדולה לפיותח הגולן עליה הכריז מלכה בעבר, הודיע לאחרונה אריאל כי בכוונתו להעתיק את מכון וולקני ממרכז הארץ לצפון. "אנחנו מעוניינים להפגיש את החקלאות עם ההייטק", אמר מלכה ל"כלכליסט", "אחד הרכיבים שהצענו זה העתקת הפעילות של מכון וולקני אלינו. אנחנו מודעים למאבק שמנהלים עובדי המכון, ואין לנו כוונה לגרום לנזק".

על פי הנאמר בכתבה כדי להעביר תקציב יש לעבוד וועדה מסודת ותהליך של 'קול קורא'. אלא שבתוך אותה וועדת שיפוט שאמורה להיות מורכבת מאנשי מקצוע בלבד ללא מעורבות אנשי ציבור ואישים פוליטיים אלא שאחד מחברי הוועדה שהכריעה בעניין תוכנית רמת הגולן היה לא אחר מאשר יו"ר המועצה האזורית אלי מלכה וכן, אנטלר, מנהל מחוז צפון, היה שותף בוועדה, ועמו דמויות אחרות שאינן אופייניות לוועדה מסוג זה כמו מתכנן המחוז.

על פי הפרסום היועצת המשפטית של המשרד עצרה את המהלך עד לאישור מחדש על פי הנהלים.

ממשרד החקלאות נמסר: "במסגרת החלטת ממשלה 1170 לפיתוח הגולן על ידי הוספת 750 נחלות חקלאיות חדשות, הוגשה בקשה למשרד החקלאות להסיט מתוך התוכנית הקיימת 5 מיליון שקל מתוך 'תקציב לפיתוח הגולן'. מדובר בתקציב שלא מיועד למועצה אזורית גולן, אלא למחקרים חקלאיים באזור. בעת בחינת המקור התקציבי עלה כי ההליך נעשה במחוז צפון ולא במטה. עם היוודע הדבר לפני כשבוע, הוחלט על עצירת המהלך והמשכו במסגרת הנהלים הקיימים בלשכת המדען הראשי".