בליכוד רוצים שר נוסף בוועדת השרים להתיישבות

השרים חיים כץ וזאב אלקין לא מרוצים מהרכבה הנוכחי של וועדת השרים לענייני התיישבות, ודורשים שר נוסף ממפלגת הליכוד

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 31/01/16 15:21 כא בשבט התשעו

בליכוד רוצים שר נוסף בוועדת השרים להתיישבות
דוברות הכנסת, צילום: דוברות הכנסת

שר הרווחה חיים כץ והשר לענייני עלייה, קליטה וירושלים, זאב אלקין (הליכוד), הביעו היום (א' ) במהלך ישיבת הממשלה, את אי-שביעות רצונם מהרכב ועדת השרים לענייני התיישבות, מכיוון שלטענתם אין נוכחות מספיק חזקה של חברי הליכוד בוועדה.

ראש המשלה בנימין נתניהו הודיע בישיבה, כי הוא מוסיף את השר יריב לוין לוועדה לענייני התיישבות. אך לשרים כץ ואלקין, זה לא הספיק והם דרשו להוסיף לוועדה שר נוסף ממפלגתם. מלשכתו של השר כץ נמסר כי "היום היו אמורים להתמנות שני שרים, וראש הממשלה החליט להכניס רק שר אחד מהליכוד ולא שניים כפי שהבטיח ולכן כץ ואלקין, יצאו באמצע הישיבה".

בהרכב הנוכחי של הוועדה ישנם שלושה שרים מהליכוד - משה יעלון, יובל שטייניץ, יריב לווין, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. השר לווין מונה היום כחבר בוועדה. מהבית היהודי יהיו השרים נפתלי בנט ואורי אריאל, ומכולנו השר משה כחלון, והשרים דרעי וליצמן מהסיעות החרדיות.

כזכור, לפני כשבוע, פונו בתים שהיו מיועדים לאיכלוס יהודים בחברון, בהוראת שר הביטחון משה יעלון. חברי כנסת מהבית היהודי זעמו על ההחלטה, וטענו כי היא מנוגדת למדיניות הביטחונית של הממשלה הנוכחית.

על רקע ההצהרות הטענות והתלונות נגד הוראתו הבלעדית של שר הביטחון יעלון, סיכם בשבוע שעבר שר החינוך נפתלי בנט, עם פורום ראשי הקואליציה על הקמת ועדת שרים, שתגביר את התיאום בנושא ההתיישבות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן