בלחץ השמאל: "לאומי" מבטל את פרויקט "2 מיליון סיבות טובות"

ארגוני שמאל לחצו נגד השתתפות תנועת הימין "אם תרצו" בפרויקט שהוביל בנק "לאומי". התוצאה – הבנק החליט לבטל לאלתר את הפרויקט. "אם תרצו": הבנק נכנע לאיומים וסחטנות

חדשות כיפה אורי פולק 11/12/11 10:59 טו בכסלו התשעב

בלחץ השמאל: "לאומי" מבטל את פרויקט "2 מיליון סיבות טובות"

בנק לאומי נכנע ללחץ ארגוני השמאל - וביטל את פרויקט "2 מיליון סיבות טובות": מאז החל הקמפיין פעלו ארגוני שמאל נגד השתתפות תנועת "אם תרצו" בפרויקט התרומות, זאת בשל טענה כי מדובר בהשתתפות מצד עמותה פוליטית וימנית.

במסגרת הפרויקט נדרשו הגולשים באתר "לאומי" להצביע ולהכריע בחלוקת 2 מיליון שקלים בין 60 עמותות ישראליות שהתמודדו בפרויקט. לקוחות רבים הופנו על ידי ארגוני שמאל להביע מחאה בעמוד הפייסבוק הרשמי של "לאומי" ואף לאיים בסגירת חשבונם האישי בבנק. הגדיל לעשות יריב אופנהיימר, מזכ"ל "שלום עכשיו", ששלח מכתב להנהלת הבנק ואמר כי אם יאפשר הבנק את השתתפות "אם תרצו" - הוא יסגור את חשבונו האישי.

"רצינו בטוב, אך תחת זאת מצאנו את עצמנו בלבה של ביקורת ציבורית, שפגעה גם בעמותות. מספר עמותות המשתתפות בפרויקט פנו אלינו באומרן כי האווירה שנוצרה סביב הפרויקט מעיבה עליהן, ואף מזיקה להן", כך נמסר בהודעה שפרסם היום בנק "לאומי". עוד נכתב כי "כתאגיד הקשוב לדיאלוג עם הציבור הגענו למסקנה כי לעת הזו, המודל שאימצנו לא השיג את מטרתו. כיוון שכך, החלטנו שטוב נעשה אם בשלב זה נפסיק את הפרויקט, ובהמשך נבחן את דרך הפעולה הנכונה להשגת המטרות".

בבנק החליטו לחלק סכום של 10,000 שקלים לכל עמותה שהשתתפה בפרויקט, כדי לכסות את הוצאותיה, ולחלק את יתר הסכום למיזמים ופרויקטים שונים לקידום החינוך, הקהילה והרווחה בישראל.

ב"אם תרצו" הגיבו היום להחלטת בנק לאומי ואמר כי "מסע סתימת הפיות והאיומים הבריוניים של "שלום עכשיו" עשב את שלו. שוב הוכח שהשמאל הקיצוני מתמחה בסתמית הפיות של כל מי שלא מתיישר עם עמדותיו הסהרוריות".

"אנו מצרים על כך שבנק לאומי נכנע לאיומים ולסחטנות של "שלום עכשיו", איומים שכתוצאה מהם נפגעו עשרות עמותות חברתיות שעושות עבודת קודש. יריב אופנהיימר ימשיך לקבל את משכורתו השמנה מהאיחוד האירופי בשעה שעמותות חברתיות יאלצו לקצץ את פעולותיהן. אנו מודים לעשרות אלפי האנשים שתמכו והובילו את התנועה למקום השני בתחרות", נמסר מ"אם תרצו".