בכנסת עסקו בתג המחיר, סטרוק עזבה בזעם

סערה בכנסת. במהלך דיון בהצעת חוק המאבק בטרור מתחה ח"כ אורית סטרוק ביקורת נוקבת על הנושא ועזבה בזעם את האולם. "אנו עסוקים יותר מידי בתג מחיר בזמן ששחטו לנו שלושה נערים"

חדשות כיפה דניאל בשך, כיפה 01/07/14 11:02 ג בתמוז התשעד

בכנסת עסקו בתג המחיר, סטרוק עזבה בזעם
דוברות חכ סטרוק, צילום: דוברות חכ סטרוק

סערה בכנסת. הבוקר (ג'), עסקו בכנסת בהצעת חוק המאבק בטרור, הצעה שנדונה בוועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת. בפתח הדיון אמר חבר הכנסת שטרן כי "הייתה לי דילמה האם לקיים את הדיון. מחד חייבים להמשיך ומאידך צריך להתחשב ולהבין את מי שקשה לו להשתתף בדיון כזה".

"ביום כזה”, הוסיף שטרן, "אני חושב שדווקא משום שזה הנושא, צריך להמשיך ולדון בו. אני מבקש לחזק את המשפחות, תרומתם לחוסן הלאומי, תהיה נחמתם". אמר.

חברת הכנסת אורית סטרוק זעמה על העלאת הנושא, על רקע מציאת גופותיהם של שלושת הנערים בגוש עציון, שנרצחו לאחר שנחטפו. “בהצעת החוק הזו אנו אנו עסוקים יותר מידי בתג מחיר בזמן ששחטו לנו שלושה נערים”.

עוד זעמה ואמר כי "אין בהצעה כלים למגר את הטרור. ביום זה, צריך לעשות מעשים ולא לדבר, וזה מה שאני הולכת לעשות כעת". בסיום דבריה, סטרוק עזבה את הדיון.

כזכור, הצעת חוק המאבק בטרור, מסדירה את ההכרזה על ארגוני טרור, הוצאת צווי הגבלה בשטחי מדינת ישראל, והחמרת ענישה לראשי וחברי ארגוני טרור. מטרת החוק המוצע, לתת בידי רשויות המדינה כלים מתאימים בתחום המשפט הפלילי והציבורי, לשם התמודדות עם איומי הטרור שבפניהם ניצבת מדינת ישראל". עוד נכתב בדברי ההסבר, "עוצמת הפגיעה של הטרור באה לידי ביטוי, בכך שמלבד הפגיעה הישירה שהוא מסב לחיי אדם ולשלמות הגוף, יוצר הטרור אפקט פסיכולוגי של פחד ותחושת איום בקרב הציבור כולו, ומערער את שגרת חייו של הציבור לאורך זמן".

הדיון היום עסק בנושא ההגדרה המשפטית מהו מעשה טרור וכן בנושא חזקות משפטיות בעניין מעשי טרור.

הצעת החוק לכשתתקבל, עשויה להחליף את הפקודה למניעת טרור וכן את חוק איסור מימון טרור, וחוק סדר הדין הפלילי-מעצר חשוד בעבירות ביטחון.