בכיר בקואליציה: "הושגה הסכמה עם הרצוג על הצטרפות לממשלה"

דיווח ב'דה מרקר': בכיר בקואליציה אומר היום כי הרצוג הסכים להצטרף לממשלת נתניהו, למרות שדרישותיו לא נענו. הרצוג מכחיש את הדיווח "כשתהיה אופציה נדון בה"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/05/16 17:36 ב באייר התשעו

בכיר בקואליציה: "הושגה הסכמה עם הרצוג על הצטרפות לממשלה"
Nati Shohat/Flash90, צילום: Nati Shohat/Flash90

"הושגה הסכמה בין הליכוד לבין יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג על הצטרפות מפלגתו לקואליציה", כך אמר היום (ג') בכיר בקואליציה, לפי דיווח באתר דה מארקר. הרצוג אמר בתגובה כי הוא מכחיש את ההצטרפות: "אני מכחיש את הידיעה הזו. לא קיבלנו הצעה שמחכה להחלטה. העקרונות שלנו היו ברורים מאז ומתמיד וכשתהיה האופציה להצטרפות לקואליציה, והיא תבשיל, נדון בה בצורה רצינית".

הבוקר פורסם כי הרצוג נפגש עם חברי כנסת מסיעתו ודן עימם בהצטרפות לקואליציה. אתמול סירבה לשכת הרצוג להתייחס לפגישות שהוא מקיים עם חברי הסיעה. לשכת הרצוג הכחישה בחודש האחרון לא אחת את המגעים להצטרפות לקואליציה.

בליכוד טוענים כי בשלב זה של המגעים נדרש הרצוג לתת תשובה לגבי הצטרפותו עוד בשבוע הקרוב, מאחר שנתניהו רוצה להציג את השינויים בממשלה בסמוך לפתיחת מושב הקיץ של הכנסת, ב-23 במאי 2016.

לפי המסתמן, קווי היסוד של הממשלה הנוכחית לא ישתנו, ודרישתו של הרצוג להוציא מהקואליציה את "הבית היהודי" לא נענתה. כמו כן, הרצוג דרש ולא קיבל זכות וטו על החלטותיה של ועדת השרים לענייני חקיקה וכן דרש "ארגז כלים" לקידום התהליך המדיני - וגם תביעה זו לא התקבלה.

עוד דיווחו כי לפי הסיכום בין הרצוג ללבני, ההחלטה על הצטרפות לקואליציה אמורה להיות משותפת.
הרצוג מנסה בכל כוחו לרתום אותה למהלך אך נראה כי לבני תקיפה בהתנגדותה. רק אתמול שלחה לאלפי פעילים ניוזלטר ובו כתבה; ״יש לנו תפקיד היסטורי בעת הזאת - להילחם על הערכים של ישראל מול הגזענות והשנאה שמרימות ראש בהיעדר מנהיגות. עלינו להתאחד עכשיו כמחנה גדול שיחזיר את התקווה לישראל״.