בכיר במשרד הדתות זועם: עשינו את כל העבודה במירון, הח"כים החרדים גנבו הקרדיט

בשיחה עם בכיר במשרד לשירותי דת הוא זעם על כך שהח"כים החרדים לקחו את הקרדיט על הצלחת ההילולה במירון ועוקץ: "למה לא נשארו לנקיונות ביחד עם העובדים שלנו?"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/05/15 09:34 כד באייר התשעה

בכיר במשרד הדתות זועם: עשינו את כל העבודה במירון, הח"כים החרדים גנבו הקרדיט
Kobby Dagan / Shutterstock.com, צילום: Kobby Dagan / Shutterstock.com

בכיר במשרד לשירותי דת זועם בשיחה עם 'כיפה' על כך שהח"כים החרדים לקחו קרדיט על הצלחת ההילולה במירון בשבוע שעבר לאחר שלטענתו המשרד לשירותי דת עבדו במשך חודשים על מנת לשדרג את האירוע. ״בניגוד לפרסומים וללקיחת קרדיט ע״י חברי כנסת מסויימים אנחנו הובלנו את המהפיכה במירון״, הוא אמר.

ביום חמישי שעבר, לקחו ח”כים של יהדות התורה קרדיט על כך שארגנו את האירוע, אך לדברי הבכיר אין הדבר כך. "המשרד לשירותי דת קיבל לאחריותו בתחילת שנה זו, את משימת ניהול אירוע הילולת הרשב"י במירון ביום ל"ג בעומר, אירוע שהינו הגדול ביותר המתקיים בארץ, המכיל כ - 400,000 חוגגים, מתפרס על פני יממה וחצי, ונמצא באתר בעייתי - מבחינת היכולת להכיל קהל כה רב בלוח זמנים קצר”, מפרט הבכיר.

"עם קבלת אחריות המשרד על הפרויקט, התברר כי בשנה שעברה, עת היה האירוע תחת אחריות משרד התיירות, נוצרו גירעונות בסך של כ-2.6 מיליון ₪. לגירעונות לא נמצא כל מקור תקציבי ופתרון הולם, ומשכך לא ניתן היה לבצע באתר עבודות תשתית החיוניות לבטיחות האירוע כולו”, הוא מוסיף.

"על אף שהגירעונות שנוצרו לא היו באחריות משרדנו, פעלנו לכיסוי תקציבי לגירעונות אלה, אל מול משרד האוצר. פעולה זו אפשרה בין השאר את הקמת גשר הולכי הרגל בכניסה למושב מירון וכן את השימוש בטריבונות המכילות מאות מקומות ישיבה ועמידה מסודרים, המונעות את הצטופפות הקהל באופן מסוכן”.

הבכיר מבהיר כי המשרד פעל על מנת להגדיל את התקציב השוטף של האירוע במיליון ש”ח נוספים, כך שהוא עמד על 8.5 מיליון ש”ח לעומת כ-7.2 מיליון ש”ח בשנה שעברה. בנוסף, הוא אומר, "פעלנו לאיגום תקציבים נוספים להכנת תשתיות חדשות במקום, כך שמשרד התחבורה קצבו סך של כ-4.9 מיליון ₪ עבור האירוע. סך התקציב שהמשרד פעל למענו בשנה זו עמד על: 13.4 מליון ש"ח”.

עוד הוא מציין עוד כי נעשתה עבודת מטה משותפת מול עשרות גורמים שאיפשרו קיום מוצלח של ההילולה, הוקמה מנהלת תחבורה ייעודית והמשרד דאג ליישם את המלצות והוראות המשטרה תוך הכשרה של אלמנטים חדשים שלא היו קיימים בשנים הקודמות ביניהם הכשרת דרך חירום לראשונה, הכשרת חניונים נוספים, הכוונת הקהל בעזרת פרויקט תאורה חדשני שאיפשר תאורה בצבע שונה לבידול בין תחנות התחבורה הציבורית לאזורים השונים בארץ, העמדה של מספר שיא של אנשי בטחון, ריווח 14 ההדלקות במהלך יום ל”ג בעומר, ונושאים נוספים אשר בעזרת הגופים השונים היו הגורם להצלחת האירוע.

בסיום השיחה עוקץ הבכיר את חברי הכנסת החרדים ואומר, “ביום אחרי ההילולה נשאר צוות של למעלה מ-60 פועלים כדי לנקות את הלכלוך שהשאירו החוגגים. עלות הניקיונות הגיעו כמעט לחצי מיליון ש״ח. במשרד לשירותי דת התפלאו על חברי הכנסת שזקפו לעצמם את ההצלחות אך התחמקו מהניקיונות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן