בכיר בבית היהודי:"בוגי הולך וטוב שכך"

על רקע המו"מ לקראת הצטרפותה של ישראל ביתנו לקואליציה, אומר בכיר בבית היהודי כי עדיף שתיק הביטחון יעבור לידיו של ליברמן:"בוגי צריך ללכת הביתה והוא הולך". הליכוד וישראל ביתנו פתחו במו"מ קואליציוני

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/05/16 16:55 י באייר התשעו

בכיר בבית היהודי:"בוגי הולך וטוב שכך"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד אחר הצהריים (יום ד') עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ודן עמו בהרחבת הממשלה. על השולחן תיק הביטחון שעשוי להימסר לליברמן על חשבון השר משה (בוגי) יעלון.

בכיר בבית היהודי מיהר להגיב: "בוגי הולך וטוב שכך. זו הייתה שנה של נזקים אדירים לצה"ל. שנה של הפקרת חיילים, שנה של תרבות איומה בצבא. בוגי צריך ללכת הביתה והוא הולך". עוד אמר הבכיר כי "כניסת ליברמן תהפוך את הממשלה לממשלה הימנית ביותר בתולדותיה וזה טוב. ממשלת ימין מלאה תוכל גם להשלים את ימיה".

ח"כ מוטי יוגב מסתייג מהכותרות האחרונות שלכאורה הוציאו בכירי הבית היהודי על שר הביטחון יעלון: "אני מברך על כל הרחבה של הממשלה ותוספת אחדות בישראל אך הכותרת שהוצאה לכאורה מטעם מי מבכירי הבית היהודי על שר הביטחון יעלון, בלשון המעטה אינה ראויה ואני מסתייג ממנה. השר משה בוגי יעלון הינו שר ביטחון מקצועי ואחראי, ציוני ולאומי שפעל ופועל שנים רבות לביטחון ישראל ולחיזוק ההתיישבות."

קודם לכן, יו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם, התייחסה לאפשרות שליברמן יצטרף לקואליציה ואמרה :"ליברמן הוא השותף הטבעי לקואליציה. לליברמן אין מה לחפש באופוזיציה יחד עם מפלגות שעמדותיהן הפוכות משלו. טבעי שייכנס לממשלה".

לפני כן אמרה מועלם כי הבית היהודי לא יוכלו לשבת בממשלה עם המחנה הציוני, אם הרצוג לא יפעל לסיפוח גוש עציון ולא יסדיר את בתי עמונה:"אם בוז'י יסדיר את בתי עמונה אני בהחלט חושבת שיש לו מקום בממשלה. אם בוז'י שאמר שכרגע אין פתרון עם הפלשתינאים, ויפעל לסיפוח גוש עציון ודאי יש לו מקום בממשלה. אם לא על בסיס קוי יסוד אלו, אני לא רואה איך הבית היהודי תוכל לשבת בממשלה עם המחנה הציוני. אי אפשר לרמות את הציבור פעמיים. כל מי שהתלבט והצביע נתניהו במקום הבית היהודי בשביל שלא תוקם ממשלת שמאל מקבל היום יריקה בפנים".