בכירי הרבנים החרדים-לאומיים תוקפים את ברקת בעקבות "פסטיבל האבירים" בבירה

במכתב עליו חתומים בין היתר גם הרב טאו נשיא "הר המור" והרב חיים שטיינר מישיבת "מרכז הרב", תוקפים הרבנים את ראש העיר ירושלים על החלטתו לקיים את "פסטיבל האבירים" בעיר

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 14/11/13 08:33 יא בכסלו התשעד

בכירי הרבנים החרדים-לאומיים תוקפים את ברקת בעקבות "פסטיבל האבירים" בבירה
חן כליפה, צילום: חן כליפה

רבני ישיבת ”הר המור“ מהפלג החרדי-לאומי בציונות הדתית, שיגרו יחד עם רבנים חרדים מהעיר העתיקה בירושלים, מכתב מחאה לראש העיר ניר ברקת, בו הם קובלים על ”פסטיבל האבירים“ ואירועים תרבותיים נוספים המתקיימים בין השאר גם בעיר העתיקה בחודשים האחרונים, זאת מפני שלטענתם מדובר באירועים ”הפוגעים בנפשם של ילדי ישראל“ ובקדושתה של ירושלים והכותל המערבי.

על המכתב חתומים בין היתר גם הרב צבי טאו נשיא ”הר המור“, הרב ברוך וידר ראש ישיבת ”הכותל“, הרב ישראל אריאל ממכון המקדש, הרב אביגדור נבנצל, הרב חיים שטיינר ממרכז הרב, הרב שמה הכהן קוק, הרב אליהו זילברמן, הרב שלום כהן ראש ישיבת ”פורת יוסף“ ורבנים נוספים.

”ליבנו שותה דם, על הפגיעה המתמשכת בכל הקדוש לנו ולכל עם ישראל, כאשר אנו רואים את חילול עיר קדשנו ותפארתנו, אשר נהיתה לחרפה, בהכוונת יהודים לבתי עבודה זרה, ולמבואותיהם“, כותבים הרבנים“ ”במופעים שונים ומשונים של תועבה, במסיבות רחוב מלאי פריצות, המוקצות מחמת מיאוס, שאין לשער ואין הנייר סובל. דבר זה פוגע בנפשנו, ובנפש ילדינו“.

בהתייחס ל“פסטיבל האבירים“ שכלל מופעים ואומנות תרבותית היסטורית ותיירותית באווירת ימי הביניים, כותבים הרבנים כי הם ”בושים מהחרפה בהאדרת שם הצלבנים אשר הרגו לא חמלו, שחטו וטבחו בכל מיני מיתות משונות, קשות ואכזריות, את רבבו תרבבות אבותינו ואמותינו קדושים וטהורים, ב'מסעי האבירים' הללו, ובתוכם את כל (!) תושבי ירושלים, כאן, בערב הפסח!“.

הם כתבו לברקת כי ”כתושבים המתגוררים באזור המקודש הזה, עשרות שנים! כתושבים אשר זכו להתגורר, ולקבוע משכנם, בפלטרין של מלך, הננו יודעים ומעידים, כי מעולם לא פגע אדם - במשך עשרות שנים - בעיר הקודש, כשם שהנך פוגע! לא נסכים למופעים כאלו אפילו לא פעם אחת“.

בסיום מכתבם איימו הרבנים על ברקת כי ”בזה שאם לא תבטל מופעים אלו ודוגמתם, דברים אשר יש בהם מחילול הקודש, לא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו“.