בכירי הקהילה היהודית נפגשו עם סגן נשיא ארה"ב בעניין פולארד

לרגל יום השנה למאסרו של פולארד, הסכים הממשל האמריקאי לקיים לראשונה פגישה רשמית בה נידון עניין מאסרו של המרגל הישראלי. נציגי הקהילה הדגישו: "הקהילה כולה מאוחדת למען שחרורו של פולארד"

חדשות כיפה אורי פולק 22/11/11 09:38 כה בחשון התשעב

בכירי הקהילה היהודית נפגשו עם סגן נשיא ארה"ב בעניין פולארד

אמש (ב') נפגשו 7 מבכירי הנהגת יהודי ארה"ב עם סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, לדון בשחרור פולארד. מדובר בפגישה רשמית ראשונה שמקיים הממשל, לאחר 26 שנה בהן כלוא המרגל הישראלי, יונתן פולארד, בארה"ב.

הפגישה התקיימה ביום השנה למאסרו של פולארד ובמהלכה טענו נציגי הקהילה היהודית כי פולארד הוא "האדם היחיד בהיסטוריה של ארה"ב שריצה 26 שנה על ריגול עבור מדינה ידידותית". ראשי הקהילה הציגו בפני ביידן נתונים רבים המעידים על עונשו החמור של פולארד, גם לעומת מרגלים אחרים שנשפטו על עבירות ריגול למדינות עוינות.

כמו כן התייחסו הנציגים לעמדותיהם של סגן שר ההגנה לשעבר, לורנס קורב ושל גורמים רבים נוספים לפיה ההחמרה בעונשו של פולארד נבעה ממידע מוטעה לפיו מידע שהעביר פולארד דלף מישראל לברית המועצות וגרם לנזקים חמורים ביותר. גם בהקשר הזה, ציטטו הבכירים עדויות המגובות במידע מהימן, לפיו שום חלק מהמידע שהעביר פולארד לא דלף למדינה אחרת מלבד ישראל.

בשולי הדברים הועלה גם מצבו הרפואי הקשה של פולארד, אשר אושפז מספר פעמים במהלך השנה האחרונה ובחלק מהמקרים אף נזקק לניתוחי חירום, במצב שהוגדר ע"י הרופאים כ"סכנת חיים מיידית".

"הקהילה היהודית מאוחדת כולה סביב הדרישה לשחרורו של פולארד", סיכמו הנציגים היהודיים. "בעבר, כאשר היה מקום להצדיק את המאסר מבחינה עניינית, הקהילה נמנעה מלדרוש את שחרורו, אולם כיום ברור לחלוטין שהוא צריך להיות בחוץ וישנה אחדות גמורה סביב הנושא", נאמר.

בלשכת ביידן נמסר כי הפגישה "הייתה פרודוקטיבית". במטה למען שחרורו של פולארד מסרו לכיפה כי "כעת העיניים נשואות אל הנשיא אובמה שכבר החל להעניק את "חנינות החגים" וצפוי להמשיך בכך עד תחילת השנה האזרחית.