בכירים בש"ס על המרוץ לרבנות: לא נשתף פעולה עם "הבית היהודי"

בכירים בתנועה שללו אפשרות ל"דיל" בין ש"ס לבין "הבית היהודי" סביב מינויו של הרב יעקב אריאל לרבנות הראשית תמורת הארכת כהונתו של הרב עמאר. גורם בתנועה: "לא נשתף פעולה עם מי שנחשב לאויב שלנו"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 22/04/13 14:46 יב באייר התשעג

בכירים בש"ס על המרוץ לרבנות: לא נשתף פעולה עם "הבית היהודי"
שס, צילום: שס

חרף הדיווחים הבוקר בחלק מאמצעי התקשורת, אודות ”דיל“ שנרקם בין ”הבית היהודי“ לבין אנשי ש“ס, לפיו תוארך כהונתו של הרב שלמה עמאר תמורת שינוי החקיקה שיסלול את דרכו של הרב יעקב אריאל לרבנות הראשית, אומר גורם בכיר בש“ס כי ”הרב עובדיה יוסף לא יתן את ידו ל‘דיל‘ כזה עם ’הבית היהודי‘“, זאת לאור התנהלות המפלגה במערכת הבחירות האחרונה.

אין לו סיכוי. הרב אריאל (צילום: באדיבות ישיבת רמת גן)

האתר החרדי המרכזי, ”כיכר השבת“, דיווח כי ההסכם עם ”הבית היהודי“ לא יצא לפועל, גם במחיר של סיום כהונת הרב עמאר. ”פוסק הדור, מרן הגאון רבי עובדיה יוסף לא יתן יד לאף דיל עם הבית היהודי, המפלגה שגרמה לנזק הגדול ביותר למפלגות החרדיות. אנחנו לא ניתן יד לזה, גם במידה ומהלך כזה יסכן את בחירת הרב הספרדי החרדי“, צוטט כאומר גורם בכיר בש“ס.

”אנחנו לא נשתף פעולה עם רב שתמך בהרחמת הציבור החרדי, לא נשתף פעולה איתם ברגע שהם צריכים אותנו. נלך על כל הקופה, או שנפסיד או שננצח, אבל לא נעשה ’דיל‘ עם מי שנחשב לאויב שלנו“, הוסיף הגורם. גורם בכיר אחר בתנועה אמר אף הוא כי ”הרב עובדיה מוכן להפסיד את שני הרבנים הראשיים ולא לנצח אותם כשזה בשותפות עם מי שתקע לנו סכין בגב והלך עם יאיר לפיד“.