בכירים בועדת המפקד של "הבית היהודי" מאיימים בפרישה

ועדת המפקד תקיים מחר ישיבת חירום, זאת בעקבות החלטות הועדה הפנימית של המפד"ל, שהחליטה להתערב בהבנות שהושגו בחודשים האחרונים. גורם בכיר: "זו יריקה בפרצוף"

חדשות כיפה אורי פולק 13/03/12 09:49 יט באדר התשעב

בכירים בועדת המפקד של "הבית היהודי" מאיימים בפרישה
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי- המפד"ל", הרב דני טרופר, זימן ישיבת חירום שצפויה להתכנס מחר (ד'), זאת על רקע כוונת פרישתם של מספר חברים בכירים בוועדה, בעקבות החלטות הועדה הפנימית של המפד"ל שהתקבלו ביום ראשון האחרון.

כפי שדווח בכיפה, הנהלת המפד"ל בראשות ח"כ זבולון אורלב התכנסה בראשית השבוע כדי לדון בהחלטות ועדת המפקד, לקראת הבחירות הפנימיות למפלגה. ההנהלה החליטה לאשר חלק מן ההחלטות ולשלול החלטות אחרות, למורת רוחם של בכירים בועדת המפקד, שזעמו על התערבות הועדה חרף שבועות ארוכים של דיונים שהתקיימו בין הצדדים השונים במפלגה.

לכיפה נודע כי מיד לאחר דיון הנהלת המפד"ל, פנו מספר בכירים בועדת המפקד ליו"ר המפקד, הרב טרופר, בדרישה שלא להתערב בהחלטות שכבר התקבלו בין הצדדים השונים במפלגה. עוד קודם לכן שיגרו בכירי המפלגה, השר דניאל הרשקוביץ וח"כ אורי אורבך, מכתב פומבי הקורא לשמור על המלצות ועדת המפקד, זאת בטענה כי "כל שינוי ותיקון הוא פתח למחלוקות חדשות וישנות, חזרה לאחור אל מה שכבר סוכם ועלול למוטט את עבודת הוועדה כולה".

גורם בכיר בועדת המפקד אמר היום לכיפה כי "גם אנחנו רצינו לתקן חלק מהחלטות ועדת המפקד אבל החלטנו לקבל את כולן ובלבד שנוכל להתקדם במהלך הבחירות הפנימיות. מדובר בעניין עקרוני, מדוע שועדה פנימית של המפד"ל תקבע את גורלה של המפלגה כולה ותכניס שינויים, מדעת עצמה, בהבנות והסכמות שהתקבלו בין כלל הגורמים במפלגה? זו יריקה בפרצוף".