בכירים בהתיישבות זועמים על ענישת יוגב

ראשי ההתיישבות מגיבים על ההחלטה להשעות את ח"כ מוטי יוגב מועדת חוץ וביטחון: פרס לאופוזיציה. צריך לשים על המאזניים את התועלת הרבה אל מול היעדרותו

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/11/15 13:32 כג בחשון התשעו

בכירים בהתיישבות זועמים על ענישת יוגב
דוברות מוטי יוגב, צילום: דוברות מוטי יוגב

בכירים בהתיישבות מגיבים לראשונה על ההחלטה להשעות את ח"כ מוטי יוגב מועדת חוץ וביטחון. ח"כ יוגב נחשב לפעיל במיוחד בתחום ההתיישבות והביטחון צפוי למצוא את עצמו בשלושת החודשים הקרובים מחוץ לדיוני הועדה, ראשי ההתיישבות זועמים על כך כי בסופו של דבר מי שיפגע זו ההתישבות, שכן לא יהיה מי שיקדם את האינטרסים עבורה בועדה.

יגאל להב, ראש המועצה בקרני שומרון: "מדובר במהלך חמור ביותר. חבר כנסת שפועל למען כלל מדינת ישראל, בתחבורה, בתקשורת ומיגון, מוצא את עצמו מחוץ לועדת חוץ וביטחון בעקבות שיקולים פוליטיים" . להב טוען כי "יש לשים על המאזניים את התועלת הרבה שלו למען הציבור, מול היעדרותו מההצבעה אמש". עוד הוסיף להב כי "יש צורך להחזירו בהקדם לשולחן הועדה".

"אני בטוח שההחלטה התקבלה בכובד ראש ואני סומך על ההנהגה, אבל עונשו של ח"כ יוגב הוא פרס כפול לאופוזיציה והוא בולם הרבה מהעשייה אותה אנחנו מקדמים" הוסיף טוביה בורקנר, חבר מליאת השומרון וחבר מרכז הבית היהודי.

"בפוליטיקה צריך להתפשר" אומר דוד אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן, המצדד בעמדת ראשי הסיעה בהרחקתו של יוגב. "יש לי הערכה הרבה לח"כ יוגב על פועלו למען ההתיישבות. אך בסופו של דבר הוא חבר קואליציה, וכחבר קואליציה הוא היה צריך להבין מהן ההשלכות למעשיו".

הערב צפוי להיפגש נפתלי בנט עם ראשי המתיישבים במטרה להרגיע את הרוחות, ולדון עימם בעונשו של יוגב. יש להדגיש כי במהלך היעדרו של יוגב מוועדת חוץ ובטחון צפוי למלא את מקומו ח"כ בצלאל סמוטריץ' המשמש כממלא מקומו הקבוע בוועדה.

מלשכתו של חבר הכנסת מוטי יוגב, בחרו שלא להתיחס לדברים