בכירים בבית היהודי לוחצים על מנכ"ל המפלגה לרוץ בפריימריז

בכירים בבית היהודי לוחצים על ניר אורבך, מנכ"ל הבית היהודי, לרוץ בפריימריז. אורבך טוען שהוא לא נמצא במקום הזה, אך לא מכחיש שהופעלו עליו לחצים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/12/14 22:21 כו בכסלו התשעה

בכירים בבית היהודי לוחצים על מנכ"ל המפלגה לרוץ בפריימריז
דוברות, צילום: דוברות

האם ניר אורבך ירוץ בפריימריז מפלגת הבית היהודי? על מנכ"ל הבית היהודי מופעלים בימים האחרונים לחצים כבדים מצד גורמים במפלגה, ביניהם כפי הנראה גם בנט עצמו, להתמודד על מקום ברשימת הבית היהודי.

אורבך, אשר זו היא לו מערכת הבחירות השנייה במסגרת הבית היהודי, יכול לזקוף לזכותו לא מעט מהניצחונות של המפלגה ומהמצב שלה בסקרים. במערכת הבחירות שעברה הוא ניהל את הקמפיין של בנט יחד עם משה קלוגפט והוביל את הבית היהודי בבחירות המוניציפליות האחרונות.

הפעילים הבכירים בודקים אפשרות להכניס את אורבך לרשימה באמצעות המקום העשירי, המשוריין לחברי מרכז הבית היהודי. מקום זה לכנסת נבחר על ידי חברי המרכז ולא על ידי המתפקדים, ועל כן לאורבך יהיה קל הרבה יותר להתברג למקום העשירי בשל הכרותו עם הפעילים המרכזיים של המפלגה, ומנגד מכיוון שהם לא צריכים להיבחר על ידי עשרות אלפי מתפקדים ולהוציא אלפי שקלים על קמפיין.

ל'כיפה' נודע כי הלחץ של הפעילים נובע מתוך בדיקה מספרית במהלך העלו כי ניתן לגבור על יתר המתמודדים. לדברי אחד הפעילים "אורבך הוכיח כישורים והקשבה, ועם הניסיון שצבר בשלוש השנים האחרונות הוא יכול להיות ח"כ בכיר בכנסת הבאה".

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך מסר בתגובה "אני לא נמצא במקום הזה. אנחנו עסוקים בעבודה בנוגע למערכת הבחירות של המפלגה". לגבי השאלה האם הופעלו עליו לחצים אמר "לא מאשר ולא מכחיש".