בכירים בבית היהודי: בנט מוכן לפגוע בציונות הדתית בשל רצונות אישיים

בעוד מצעד הממליצים בבית הנשיא ממשיך, בבית היהודי זועמים על כך שבנט מעוניין בתיק החוץ, תוך וויתור על תיק החינוך ותיקים נוספים החשובים למפלגה הדתית לאומית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/03/15 10:43 ג בניסן התשעה

בכירים בבית היהודי: בנט מוכן לפגוע בציונות הדתית בשל רצונות אישיים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בכירים בבית היהודי טוענים כי במפלגה צפוי להתחולל קרב אם בנט יעדיף להתמנות לשר החוץ על חשבון איבוד תיקים בכירים כדוגמת תיק החינוך, כך מתפרסם הבוקר (ב') בישראל היום.

על פי טענות הגורמים, בנט מעוניין להיות שר החוץ בשל רצון אישי, למרות שהדבר עלול לגרום לאיבוד תיקים משמעותיים לציונות הדתית לדוגמת תיק הבינוי, התחבורה, הדתות והחינוך.

"הרצון האישי של בנט להיות שר החוץ גורם לכך שיכול להיות שנצטרך לוותר על תיקים שחשובים למפלגה דתית לאומית. לא נקבל את תיק החינוך שבמשך שנים נחשב למשרד נחשק עבור חברי הכנסת של המפד"ל. לא יכול להיות שוויתרנו על כך מראש", אמרו הגורמים.

השאלה העומדת בפני בנט והבית היהודי כרגע היא השאלה האם המטרה היא לנסות ולהתקרב לעמדת הנהגה, או לקדם את האינטרסים של הציונות הדתית. הבכירים מעוניינים לזכות בתפקידי שרים במשרדים בינוניים שיאפשרו לפתח את ההתיישבות ביהודה ושומרון כגון תיק הבינוי ותיק התחבורה, וכן ברצון לזכות בתיק החינוך, שכן מדובר הן בתיק משמעותי מבחינת קידום תכנים, וכן בגוף שכולל בתוכו תקציבים משמעותיים שיוכלו לעבור לציונות הדתית.

במקביל לכך, מעוניינים בציונות הדתית בתיק הדתות, עליו צפוי כפי הנראה קרב עם ש"ס. “אם בנט ייקח את החוץ וש"ס יקבלו רק את תפקיד שר הפנים, תהיה לש"ס כל הזכות לבקש ולקבל את תיק הדתות", אמר הבכיר.

בתגובה אמרו בבית היהודי לישראל היום כי "אנו קוראים לתקשורת הישראלית לחדול ממנהגה לפגוע בימין ולהמציא סכסוכים כדי להחליש את הציונות הדתית".