בית שמש: משה אבוטבול ניצח את אלי כהן

זה היה קרב צמוד, אך המועמד החרדי ניצח: אבוטבול זכה ב-17,201 קולות בסך הכל, המהווים כ-51.39% מכלל המצביעים. כהן, לעומתו, זכה ב-15,749 קולות, המהווים 47% מהמצביעים

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/10/13 02:38 יט בחשון התשעד

בית שמש: משה אבוטבול ניצח את אלי כהן
יחצ, צילום: יחצ

אלי כהן, המועמד החילוני-ציוני שנתמך על ידי ”הבית היהודי“ בבחירות המקומיות בבית שמש, הפסיד הלילה בבחירות המקומיות לטובת ראש העיר המכהן, משה אבוטבול.

אבוטבול זכה ב-17,201 קולות בסך הכל, המהווים כ-51.39% מכלל המצביעים. כהן, לעומתו, זכה ב-15,749 קולות, המהווים 47% מהמצביעים.

בנאום הנצחון שלו אמר אבוטבול כי "היום רואים כולנו כי כל הדה לגיטימציה הזו לא עמדה במבחן התושב, והתושבים שמכירים אותי יודעים כי פני תמיד לשלום, לפעול מתוך אהבה ואחדות, ולכן שמו בצד את כל ההסתה הפרועה, והוכיחו כי בית שמש בוחרת מאהבה".

"זו העת להפסקת אש, ראיתם כי הדרך הזו לא מקובלת בקרב תושבי העיר ולפיכך באו נפתח דף חדש והתקשורת תתחיל מעתה לחפש את הדברים היפים שיש בעיר. את החיבורים ואת האנשים הנפלאים שלמרות שיש להם דעות שונות, יש להם מטרה אחת לחיות בשלום ובאחווה, יחד כולם כאיש אחד", הוסיף אבוטבול.

הוא תקף את ראש הממשלה נתניהו, שר הכלכלה בנט ושר האוצר לפיד - בשל תמיכתם במועמד אלי כהן, וקרא להם לעצור את ההתערבות בנעשה בעיר. "בית שמש יוצאת היום לדרך חדשה", סיים.

יום מותח עבר היום על בית שמש, כשהמשטרה עצרה שמונה חשודים בפשיטה שנערכה על שתי דירות בעיר שבהן נחשפו 200 תעודות זהות. מחקירה ראשונית עולה כי תעודות הזהות שייכות לאזרחי ישראל השוהים מחוץ לגבולות המדינה. המשטרה פתחה בחקירת החשד שהתעודות שימשו, או היו אמורות לשמש, כאמצעי להטיית תוצאות הבחירות לעיריית בית שמש.

אלי כהן זכה לתמיכת הציבור החילוני והדתי-לאומי, לאחר שזכה לתמיכת ”הבית היהודי“ - המפלגה שבחרה להדיח את המועמדת הרשמית מטעם המפלגה, עליזה בלוך, לטובת תמיכה במועמדותו של כהן.