בית שמש: החרדים נגד בית ספר לבנות דתיות לאומיות

קיצונים מהמגזר החרדי הפגינו באלימות ואיימו על ראש העיר, נגד פתיחת בית הספר "אורות בנות" לתלמידות דתיות לאומיות בבית שמש. ההורים: נשבית את הלימודים אם ראש העיר יתקפל

חדשות כיפה אורי פולק 29/08/11 15:47 כט באב התשעא

בית שמש: החרדים נגד בית ספר לבנות דתיות לאומיות
אילוסטרציה - MC Quinn-cc-by, צילום: אילוסטרציה - MC Quinn-cc-by

חשש כבד לפתיחת שנת הלימודים במוסדות הדתיים-לאומיים בבית שמש: המשטרה הפרידה היום (ב') קטטה אלימה שפרצה בין גורמים קיצוניים חרדיים לבין הורים לתלמידים בבית הספר "אורות בנות", הממוקם בשכונה הדתית לאומית גבעת שרת בבית שמש. במקום הוצב כוח אבטחה, מחשש שהחרדים ימשיכו בהפגנות אלימות נגד פתיחת בית הספר במקום.

במהלך החודשים האחרונים איימו החרדים על ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, במטרה שלא יאפשר את פתיחת בית הספר הדתי לאומי במקום, כיוון שלטענתם הובטח להם מראש כי במוסד ילמדו רק תלמידים ולא תלמידות. בשנים האחרונות פועל בשכונה בית הספר "אורות בנים", הנחשב לאחד מבתי הספר הגדולים ביותר בבית שמש. בסמוך לו ובאותו הקמפוס, יועד מבנה נוסף עבור בית ספר לבנות, במימון משרד החינוך ובאישור העירייה, שהיה אמור לפתוח את שעריו עם פתיחת שנת הלימודים הנוכחית.

"פועלים בשטח גורמים חרדים קיצוניים, המנסים ליצור פרובוקציות על מנת להפעיל לחץ על ראש העיר ולמנוע את פתיחת שנת הלימודים", מספר לכיפה זאב מוסקוביץ', אב לתלמידה האמורה ללמוד בבית הספר החדש ודובר ועד ההורים של בית הספר. "ממש ברגע האחרון לפני פתיחת שנת הלימודים וחרף העובדה כי בית הספר זכה לאישורם של כל הגורמים הרשמיים, מנסים החרדים למנוע בכל מחיר את פתיחתו של בית הספר", מציין מוסקוביץ'.

מוסקוביץ' מציין כי הורי התלמידות מאיישים בימים האחרונים את בית הספר לאורך כל שעות היממה, כדי למנוע נזקים למבנה. "ראש העיר מתקפל, הוא מפחד מהחרדים ומפחד מהקיצוניים שיזרקו אבנים על התלמידים ויגרמו נזק - ומעדיף להיכנע ולא לאפשר את פעילות בית הספר. מבחינתנו, זה לא בא בחשבון מפני שאנחנו לא נוותר", הוא אומר. לדבריו, במידה וראש העיר יחליט שלא לאפשר את פעילות בית הספר - ישביתו ההורים את הלימודים.

מעיריית בית שמש טרם התקבלה תגובה.