"בית עזרא" יפונה עד אפריל

כך הודיעה הפרקליטות לבג"ץ מתוך הסכמה כי אין לפנות את המקום לפני חג הפסח. ח"כ אריאל: הפרקליטות מתנהלת כמדינה בתוך מדינה, הממשלה צריכה להפסיק לשחק משחקים

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/12/12 12:09 ד בטבת התשעג

"בית עזרא" יפונה עד אפריל
andydr-cc-by-sa, צילום: andydr-cc-by-sa

”בית עזרא“ בחברון יפונה עד ה-24 באפריל - כך הודיעה היום (ב‘) הפרקליטות לבג“ץ. ההחלטה התקבלה בעקבות פגישה בין היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לבין גורמים צבאיים ומשפטיים אשר הסכימו על פינוי המקום לאחר חג הפסח. עד אז, תמשך בחינת מתן היתר ליישוב היהודי בחברון לעשות שימוש בשתי החנויות שבמקום.

מדובר באזור בו במהלך השנים נכנסו לחנויות פלסטינים, אולם לאחר פרוץ האינתיפאדה השנייה לא הורשו הפלסטינים להישאר במקום והמבנים נותרו מיותמים. שתי משפחות מהיישוב היהודי בחברון החזיקו בשתי חנויות במקום אך עתירה של ”שלום עכשיו“ ביקשה לפנותם.

במסגרת הדיון בעתירה הציעו המתיישבים כי במקום החנויות יוקם במקום גן ילדים. הפתרון זכה לתמיכה בממשלה ואף לתמיכתו של שר הביטחון אהוד ברק, אך בפרקליטות התנגדו לרעיון ודרשו לפנות את המקום ולהשאירו ריק.

יו“ר הועדה לביקורת המדינה, ח“כ אורי אריאל, אמר היום כי ”כאשר הפרקליטות פועלת כמדינה בתוך מדינה, אני דורש מראש הממשלה לכנס את וועדת השרים לענייני התיישבות על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות שיימנעו גירוש יהודים פעם נוסף מחברון. הגיע הזמן שהממשלה תפסיק לשחק משחקים עם המתיישבים ותאמץ את דו“ח לוי“.

ביישוב היהודי בחברון אמרו היום כי "מצער מאוד שהממשלה נכנעת שוב לגורמי השמאל בפרקליטות, מאמצת שוב את עמדת שלום עכשיו ומגרשת שוב יהודים מבית יהודי בחברון. כשמנגד נמשכת גרירת הררגליים בנוגע לביצוע פסק הדין ההגיוני והצודק של ועדת העררים".