בית משפחה נהרס סמוך לאלון מורה

המנהל האזרחי, בליווי כוח צבאי ומשטרתי הרס הבוקר מבנה של משפחה סמוך ליישוב אלון מורה.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/03/16 13:35 יא באדר ב'

בית משפחה נהרס סמוך לאלון מורה
נדב גולדשטיין TPS, צילום: נדב גולדשטיין TPS

היום (ב') המנהל האזרחי, בליווי כוחות צבא ומשטרה, הרס מבנה שהיה שייך למשפחה יהודית, משפחת הראל, על גבעה 771 סמוך לישוב אלון מורה. מדובר בסוכת שמירה מאבן שהוקמה ליד בוסתן על גבעה הסמוכה לגבעת סקאלי ולאלון מורה.

יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון אמר כי דווקא בזמן שבו ישראל מתמודדת עם טרור, הממשלה מחליטה להרוס מבנים של יהודים: "מדובר באבסורד. דווקא בשעה הזו, בה תושבי מדינת ישראל בכלל והשומרון בפרט, מתמודדים עם טרור מוצאת הממשלה שר הבטחון והמנהל האזרחי זמן להרוס בתים היושבים על אדמות מדינה, ולא מפריעות לאיש. אני קורא לממשלה להתעשת. לעצור את הנבלה הזו, ולהתמקד בהחזרת הבטחון ותחושת הבטחון לתושבי השומרון ומדינת ישראל".

אליצור הראל, בן המשפחה, אמר בתגובה: "מדובר בבית שנועד לשמור על אדמות חקלאיות שנמצאות על אדמות מדינה. למרות שסבלנו מארגוני השמאל הקיצוני ביניהם מעזרא נאווי, באה מדינת ישראל והורסת דווקא את הבית שלנו. של מי שבא לסייע למדינת ישראל ולסייע בשמירה על אדמות מדינה".

י"ור הישוב אלון מורה אליסף פרשן, מסר כי מדובר בעצימת עיניים והתעלמות מוחלטת מהבנייה הבלתי חוקית הפלסטינית, והתנכלות לבנייה היהודית: "אנו נגד הרס בהתיישבות בכל מקום ובכל זמן. דווקא בימים אלו, בהם אנו רואים את ההסתה הפלסטינית והטרור שמשתולל בכל מקום בארץ, אני מצפה ממערכת הביטחון ומהנהגת המדינה להתעסק בדברים החשובים באמת,לדאוג לשלום אזרחיה ולהילחם בטרור ובהסתה. שר הביטחון בוחר להרוס חווה חלקאית שמחברת בין השומרון לבקעה, בעצימת עיניים מוחלטת מהבניה הפלסטינית הלא חוקית שמתפרצת בכל מקום, כולל באותם אדמות שבהן נהרסה החווה, שנבחרה דווקא היא במגמתיות ברורה ומדאיגה".