בית חב"ד בקטמנדו מסייע למשפחות המודאגות ליצור קשר עם ילדיהם

בית חב"ד בקטמנדו פתח קו חירום בעקבות האסון בהימלאיה ועושים מאמצים לקשר בין המשפחות למטיילים הישראלים. בנוסף הם מציעים לפנות אליהם דרך הפייסבוק. "משתדלים לסייע"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/10/14 23:40 כב בתשרי התשעה

בית חב"ד בקטמנדו מסייע למשפחות המודאגות ליצור קשר עם ילדיהם
באדיבות בית חבד קטמנדו, צילום: באדיבות בית חבד קטמנדו

בעקבות האסון בהימלאיה, בו נהרגו שלושה ישראלים - אגם לוריא מהיישוב יפעת, נדב שוהם מהושעיה ותמר אריאל, נווטת הקרב הדתייה הראשונה ממשואות יצחק, פתחו בבית חב"ד בקטמנדו, בירת נפאל, קו חירום ובנוסף מפעילים סיוע בפייסבוק.

"הורים וחברים יקרים מישראל ומהעולם שלום וברכה", פנה הרב חיזקי לפשיץ, שליח חב"ד בקטמנדו, למשפחות המטיילים. “אתם מוזמנים לכתוב כאן את שמות היקרים שלכם שלא שמעתם מהם שנמצאים באזור נפאל. אנחנו נעשה מאמץ לענות לכם כאן או לדאוג שהם יענו לגבי מצבם ולעדכן בע"ה שהכל בסדר".

בבית חב"ד פתחו קו חירום על מנת לסייע למשפחות, אך יחד עם זאת מבהירים כי הקווים עמוסים ועל כן ניתן לפנות אליהם באמצעות הפייסבוק. “אנו שוב מצטערים שלחלקם לא ניתן ליצור קשר בשל בעיות הקווים ומקווים לעזור לכם באמצעות הפייסבוק. כולם יושבים כאן גם אל תוך הלילה. מנסים להתחזק זה מזה . לשאוב כוחות. איבדנו חברים וחברות יקרים עד מאוד. כאלו שישבו איתנו אך תמול-שלשום. יחד עם האבל הגדול נמצאים כל הזמן עם הפצועים ולא עוזבים את אילו שחולצו ושרדו את הזוועה.בכל פעם מחדש אנחנו מתפעמים מתעצומות הנפש שמגייסים החברים כאן. מציעים את עזרתם בכל תחום שהוא, מגייסים בגדים וחפצים לטובת הניצולים שהגיעו הנה חסרי כל ועומדים לימיננו בכל העת הכואבת הזו. כולנו משפחה אחת!”

הרב ליפשיץ סיפר כי "מדובר בסופת שלגים קשה מאוד, בלתי צפויה ולא אופיינית בעונה זו. השלג נערם בגובה של לפחות מטר וחצי. בימים רגלים העונה הזו די רגועה". עוד הוסיף כי לא מדובר בחוסר זהירות של המטיילים שגרמה לאסון אלא מזג האוויר והסופה הכבדה שהפתיעה את המטיילים. לדבריו באזור שהו בסביבות 200 ישרלאים, שרובם הצליחו לצאת בסיוע חילוץ או באופן עצמאי מהאזור בסיכום. "הכל עדיין לא ברור. רוב הישראלים ירדו מההר, ישנם חלק שעדיין בדרך ואמורים להגיע בשעות הקרובות למטה. אנחנו בחב"ד מנסים לעזור להם ככל יכולתנו".

בנוסף אמר הרב ליפשיץ כי "מספר הישראלים אינו סופי. הצבא הנפאלי מבצע את הפינוי ואנו מסייעים לצוות השגרירות ולמטיילים. אנו מנסים להגיע לכמה שיותר מטיילים הלכודים בשטח. אנחנו יודעים על מספר מטיילים שעדיין נמצאים בשטח".

כזכור, לפני מספר ימים בסופת שלגים יוצאת דופן נהרגו בהימלאיה שלושה מטיילים ישראלים - נדב שוהם מהושעיה, אגם לוריא מיפעת ותמר אריאל ממשואות יצחק. אריאל הייתה נווטת הקרב הדתייה הראשונה ושירתה בצה"ל בדרגת סרן.