בית המשפט קבע כי האיסור על יהודים להתפלל ברובע המוסלמי אינו חוקי

לפני כשבוע עצרה משטרת ישראל נערות בטענה שהתפללו ברובע המוסלמי, מה שמהווה, לטענתה, עבירה פלילית. ביהמ"ש המחוזי בי-ם קבע כי האיסור אינו חוקי. עו"ד בן גביר: "טוב עשה ביהמ"ש שביטל החלטה גזענית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/16 13:40 י באלול התשעו

בית המשפט קבע כי האיסור על יהודים להתפלל ברובע המוסלמי אינו חוקי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע, כי יהודים רשאים להתפלל ברובע המוסלמי ושאיסור המשטרה אינו חוקי.

בשבוע שעבר נעצרו שלוש נערות בטענה שהתפללו ברובע המוסלמי, מה שע"פ המשטרה מהווה איסור ועבירה של 'הפרת סדר'. ביהמ"ש השלום אף הרחיק את הנערות מתחום הרובע, לבקשת המשטרה. עו"ד, איתמר בן גביר, הגיש ערר בנושא וביהמ"ש המחוזי בי-ם קיבל אותו וקבע כי אין כל בסיס להרחקה ושאיסור המשטרה להתפלל ברובע המוסלמי, אינו חוקי.

למרות שנציג המשטרה שנכח בדיון טען שהתפילה עשויה להוביל להפרות סדר, קבע השופט, רון אלכסנדר, כי "תנאי ראשון להרחקה הוא ביצוע עבירה אולם תפילה אינה עבירה ולא כלאחר יד ייקבע על ידי בימ"ש בישראל שתפילה במרחב הציבורי מהווה עבירה לכאורה המדיקה התערבות שיפוטית". בהמשך הוסיף השופט כי "הרחקה מאיזור ללא הצדקה אינה פתרון חוקי גם אם המדינה סבורה שיש בכך לתרום לסדר".

עו"ד בן גביר: "המדיניות שהציגה המשטרה בעיר העתיקה היא מדיניות גזענית וטוב עשה ביהמ"ש שביטל החלטה להרחיק בנות רק היות והתפללו. מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית והתנהלות המשטרה פגעה בעקרונות היסוד של המדינה. המשטרה לעולם לא תאסור על מוסלמים להתפלל ויש להצטער שהיא הנהיגה איסור גזעני כלפי בנות יהודיות"."