בית המשפט קבע: "בית המריבה" בחברון יוחזר לבעליו היהודיים

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע כי המתיישבים החזיקו במקום באופן חוקי, למרות שפונו ממנו בכוח בשנת 2008 בהוראת שר הביטחון ברק. יו"ר מועצת יש"ע: האמת שלנו יוצאת לאור

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 13/09/12 19:49 כו באלול התשעב

בית המשפט קבע: "בית המריבה" בחברון יוחזר לבעליו היהודיים
צילמתי, ויקיפדיה העברית, צילום: צילמתי, ויקיפדיה העברית

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום כי "בית המריבה" בחברון יוחזר לבעליו היהודיים. בית המשפט קבע כי המתיישבים החזיקו במקום באופן חוקי והמדינה תשיב את הנכס למתיישבים בתוך 30 יום.

הבית פונה בדצמבר בשנת 2008, בהוראת שר הביטחון אהוד ברק, כמעט ללא התנגדות המתיישבים. במקום שהו במהלך הפינוי כ-20 משפחות. היום קבע בית המשפט כי הסכם המכירה שהציגו המתיישבים תקף, והם אכן בעליו החוקיים של הנכס. כמו כן חייב בית המשפט את המוכרים הפלסטיניים בהוצאות משפט בגובה 50 אלף שקלים.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הביטחון, אהוד ברק, לקיים את ההחלטה כלשונה וכרוחה ולא לנסות לסכל אותה בתרגילים מתרגילים שונים. "העוול שנגרם במניעת החזקה מהרוכשים במשך שנים ארוכות הוא חמור דיו והגיע הזמן לתקנו. זו העת גם להחזיר את בית המכפלה לרוכשים היהודים שלו על מנת למנוע מראש את העוול שכבר נגרם", טען דיין.

לדבריו, "פסק דין בית השלום מוכיח גם שכשניתנת לנו הזדמנות להוכיח טענותינו באמצעות ראיות - בבית משפט השלום או במחוזי - האמת שלנו יוצאת לאור. זו עוד הוכחה לנחיצות אישור דו"ח אדמונד לוי שכבר עמד על הכשל שבפניות הישירות לבג"ץ".

ח"כ מיכאל בן ארי ציין כי אסור למתיישבים היהודים בחברון להסתפק בחזרה לבית וכי עליהם לדרוש לחזור "לכל הרכוש היהודי שנגזל". הוא הוסיף: "מעניין לראות מה יאמרו כל השמאלנים הצבועים ומי יפצה על העוול שנגרם למתיישבים".